Nominace:
Poplatky až za hrob


02. 01. 2020  08:04     Miroslav Zeman     komentáře (1)

Anketa o nejabsurnější bankovní poplatek - nominace: Tentokrát představujeme poplatek ua vedení účtu zesnulého klienta. Petr si vyzkoušel jaké to je platit skutečně absurdní poplatek. Platil totiž za vedení účtu zemřelého klienta. ČTĚTE DÁLE! 

Nominace: Poplatky až za hrob




V rámci nominace nejabsurnějších poplatků do naší ankety vám na příběhu jednoho klienta představujeme další poplatek jako adepta do nominací. Tentokrát se jedná o poplatek za vedení účtu zesnulého klienta

Petr si na vlastní kůži vyzkoušel skutečně absurdní poplatek související s vedením běžného účtu. Když mu zemřel tatínek, měl spoustu starostí spojených se zařizováním pohřbu, vyřizováním pozůstalosti a samozřejmě i všudypřítomným smutkem. Tatínek Petra měl zřízen běžný účet, kam mu chodil důchod. Po smrti tatínka bylo vyplácení důchodu zastaveno a tak tento účet zůstal bez využití.

Petr ho chtěl zrušit, ale banka jeho žádost zamítla s tím, že se musí čekat až do pravomocného rozhodnutí o vypořádání dědictví. Řízení o dědictví trvalo déle než rok. A v jeho rámci uplatnila banka, v níž měl tatínek zřízen účet, nárok na úhradu poplatku za vedení účtu zemřelého klienta v době dědického řízení. Jednalo se o několik tisíc korun, které musel Petr zaplatit bance, která uplatnila v rámci dědického řízení tento absurdní poplatek. Banka přitom po celou dobu neměla s účtem žádné starosti. Účet byl neaktivní, nechodily na něj žádné finanční prostředky a ani z něj nebylo (ani nemohlo být) nic vypláceno.

Jen za údržbu účtu si banka po pozůstalém vyúčtovala celou částku poplatku. Nejsmutnější na tom je, že tatínek Petra neměl žádný majetek a Petr v podstatě už ze svého platil i jeho pohřeb. Nárok banky na úhradu poplatku za vedení účtu zemřelého klienta ho tak finančně zatížil. Petr navíc nechápe ani uplatnění poplatku z morálního pohledu. V rámci utrpení a smutku, který si každý pozůstalý prožije, ho banka podpoří tím, že z něho vytáhne ještě další peníze, aniž by za to poskytla skutečnou protihodnotu.

Ačkoliv většina bank už tento poplatek neuplatňuje, stále se najdou ústavy, které si neváhají říci o poplatek za vedení účtu klienta, který už zemřel. I taková forma nesmyslného poplatku může být jedním z kritérií, podle kterého si klient vybere svůj běžný účet. Petr by si u takové banky účet nikdy neotevřel. O odpuštění poplatku banka odmítla s Petrem diskutovat. „Přišlo by mi logické, kdyby banka po smrti klienta účet uzavřela nebo zmrazila a neprováděla na něm žádné operace s tím, že ani nebude za tento účet požadovat žádné poplatky. Přišlo by mi to mnohem lepší řešení a vyjádření určité úcty zemřelému klientovi i jeho nejbližším,“ postěžoval si Petr.

DALŠÍ PŘÍBĚHY OBYČEJNÝCH LIDÍ NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI KAZUISTIKA ZDE!

 



Nominace: Poplatky až za hrob

Dobré, ale...
Byl by problém - kromě opravy chyb - napsat jméno té banky? Takhle to působí trochu nevěrohodně....
Diskutovat (1)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více