TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY:
Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano


19. 04. 2024  04:50     Miroslav Zeman     komentáře (0)

TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Z průzkumů vyplývá, že velká část klientů na poli úvěrů a jejich výhodnosti využívá informací z reklam. Právě reklama dokáže přesvědčit mnoho lidí, aby si zašli úvěr zřídit do dané banky.

TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano




To samé platí i pro reklamní letáky bank. Informace použité v těchto nosičích jsou velmi obecné a ne vždy platí na každého. Navíc podmínky jsou definovány jako úrok již od…, přičemž standardní klient na takové deklarované velmi výhodné podmínky nikdy nedosáhne. Je tak tedy velký rozdíl mezi tím, co banky deklarují, a tím jaké jsou konečné podmínky úvěru v konkrétní nabídce banky.

Cílem reklamy či reklamních letáků a nabídek není poskytování informací klientům, ale především získání pozornosti klienta. Reklama má zaujmout něčím mimořádným nikoliv však přesnými a nezpochybnitelnými informacemi a argumenty. Reklamu bychom proto měli vždy brát s velkou rezervou a pouze jako velmi orientační prvek pro své rozhodování. Můžeme se tak vyhnout svému budoucímu zklamání z konečných nabídnutých podmínek.

Pokud tedy doopravdy a nutně úvěr potřebujeme, měli bychom si nejprve porovnat výhodnost úvěru. Porovnat výhodnost úvěru si můžeme buď:

  • Internetovými porovnávači výhodnosti úvěru
  • Sesbíráním nabídek úvěrů od konkrétních bank a tyto mezi sebou porovnat

Právě druhý způsob je náročnější, ale přesnější, protože už se pracuje s konkrétními nabídkami bank. Mnohem pohodlnější a rychlejší je ale první způsob, kdy si během několika vteřin porovnáme nabídku úvěrů dle několika důležitých kritérií.

Ani tyto informace však nemusí být konečné a skutečně přesné podmínky a výhodnost úvěru se dozvíme až po vytvoření závazné nabídky banky, která už do konečné ceny úvěru zakomponuje všechny podstatné a důležité informace, jako příjem klienta, zaměstnání, počet vyživovaných osob a zatížení dalšími úvěry.

I proto je velmi důležité prostudovat si konkrétní a konečné smluvní dokumenty před podpisem smlouvy o úvěru, abychom skutečně zjistili, že úvěr je tak výhodný, jak nám bylo původně slíbeno a jeho podmínky a parametry se od první nabídky, nebo našeho očekávání výrazněji neliší.

NÁŠ SERIÁL O ÚVĚRECH, ÚVĚROVÝCH PRODUKTECH A FINANČNÍ GRAMOTNOSTI NALEZNETE ZDE!



TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16411840368

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více