Obchodní podmínky banky - změna

Dotaz: Dobrý den. Banka nemá ve smlouvě o službě (konkrétně služba Erste Premier ČS a.s.) ujednání, že může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu změnit. Nyní, s platností od 1.1.2019 banka změnila obchodní podmínky, kde mj. změnila možnost výpovědi ze strany banky takto. původně v obchodních podmínkách bylo: výpovědí ze strany Banky (např. z důvodu vyřazení služby Premier z obchodní nabídky Banky), a to v souladu s VOP. nyní je: výpovědí bez udání důvodu ze strany Banky, a to v souladu s VOP. Na základě toho ČS a.s podává výpovědi ze služby bez udání důvodu. To se děje u účtů, které jsou z jejího pohledu nevýhodné. Těmto klientům banka nabídne investice do dluhopisů a cenných papírů (za značně nevýhodných podmínek) a pokud na ně klient nepřistoupí, vypoví smlouvu bez udání důvodu. Je možné aby banka změnila obchodní podmínky pokud tato možnost není sjednána ve smlouvě? Je změna důvodu (zpusobu k vypovědi přiměřenou změnou obchodních podmínek? Děkuji za odpověď. V případě potřeby jsem schopen zaslat kopii smlouvy.



Odpověď:

Dobrý den,

ono jde o to, o jaký účet se jedná. Pokud je to účet ve smyslu zákona o platebním styku, pak je výpověď možná. Nakonec i obecné ústanovení o účtu v rámci občanského zákoníku toto umožňuje. Jsou tam jen jistá omezení - podle platebního zákona ochranná lhůta dva měsíce a podle občanského zákoníku obecně podle § 2675 - ke konci měsíce následujícího po měsíci, v němž výpověď došla majiteli účtu. Důvody není nutno uvádět. Z toho vyplývá, že je lze upřesnit např. v obchodních odmínkách.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy