Hodnocení bank GEEN Vstřícná banka – Handicap Friendly. Jste lidé se zdravotním postižením? Ohodnoťte svou banku


27. 02. 2016  00:26     Miroslav Zeman     komentáře (0)

I v roce 2016 přinášíme lidem se zdravotním handicapem unikátní možnost ohodnotit svou či cizí banku z pohledu jejího přístupu k OZP (osoby se zdravotním postižením). Ohodnocením banky dáváte bance informaci o tom, jak se na její aktivitu a přístup k vám díváte, co byste chtěli změnit nebo zlepšit.

 

Hodnocení bank GEEN Vstřícná banka – Handicap Friendly. Jste lidé se zdravotním postižením? Ohodnoťte svou banku




Osoby se zdravotním postižením mohou hodnotit nejen svou banku, ale i jiné banky, které působí na tuzemském bankovním trhu. Hodnocení probíhá velmi jednoduše a intuitivně ve škále od 0 do 100 procent. Přičemž nejlepší hodnocení je 100 a nejhorší je 0. Samozřejmě je jasné, že žádná z bank není stoprocentní a žádná není na nulové úrovni. I této objektivitě by měli lidé přizpůsobit své hodnocení.

HODNOTIT BANKY Z POHLEDU OZP MŮŽETE KLIKNUTÍM NA ODKAZ WWW.VSTRICNABANKA ZDE

Banky mají o výsledky hodnocení vás, osob se zdravotním postižením velký zájem. Svým hodnocením a slovním komentářem k dané bance totiž dáváte bance návod, jak se má k OZP chovat, jaké produkty má pro ně připravit, jakým způsobem s nimi jednat a jak je podporovat. Hodnocení bank se tak lidem se zdravotním postižením vrátí v podobě lepších a kvalitnějších služeb bank.

Hodnocení je velmi snadné a zabere vám maximálně pár minut. Postupovat můžete i dle návodu v obrázku hodnocení.

  1. Nejprve vyberete banku, kterou chcete hodnotit – všechny jsou v horní liště stránek www.vstricnabanka.cz.
  2. Vyberete hvězdičku s hodnocením – například hvězdička s číslem 7, 8 či 9 atd.
  3. Hned pod hvězdičkami najdete kolonku pro slovní hodnocení banky. Můžete zde popsat, s čím jste spokojeni, nebo co se vám naopak na bance nelíbí.
  4. Je nutné vyplnit kliknutím na kostičku to, že jste osoba se zdravotním postižením, tedy nezapomeňte tuto kolonku označit!
  5. Označíte kliknutím na kostičku, že nejste robot (tedy, že nezasíláte nějaké spamy apod.).
  6. Kliknete na modré tlačítko „Hodnotit“.

Vaše hodnocení a komentář se zapíše do sloupce níže, čím si zkontrolujete, že jste banku skutečně řádně ohodnotili. Hodnotit můžete všechny retailové banky, které na tuzemském trhu působí a které také poskytují své služby lidem se zdravotním postižením. Mezi hodnocenými bankami tak najdete Českou spořitelnu, která se stala výhercem minulého ročníku, Komerční banku, ČSOB, Poštovní spořitelnu, GE Money Bank, UniCredit Bank, Raiffeisenbank, Fio banku, Air Bank, Zuno, Equa Bank, mBank, Sberbank, Expobanka CZ.

Svým hodnocením nepomáháte jen sami sobě, ale i ostatním lidem se zdravotním postižením, kterým i díky vašemu hodnocení bude moci banka zlepšit své služby a přístup k lidem se zdravotním postižením.

Návod na vyplnění hodnocení v podobě obrázku:

  Bez názvu

 

OZP hodnotí banky zejména z pohledu těchto nejdůležitějších kritérií:

1)                   Dostupnost banky a informací pro občany se zdravotním postižením

a. Občané s pohybovým postižením

  • bezbariérová dostupnost poboček bank
  • bezbariérový přístup k bankomatům
  • ochota a empatie personálu banky a to jak při osobním kontaktu tak i telefonické kontaktu či kontaktu e-mailovou formou, pomoc občanům s pohybovým postižením při vstupu nebo odchodu, nalezení příslušné přepážky či příslušného poradce
  • obecné informace pro osoby se zdravotním postižením a jejich dostupnost - letáky, brožury, reklama - například informace o nejbližší bezbariérově přístupné pobočce či bankomatu, kontakt na zaměstnance banky specializovaného na komunikaci s lidmi se zdravotním postižením (vady zraku, řeči, sluchu, pohybu)
  • přívětivost, přehlednost a uzpůsobení internetových stránek banky s možností snadné dohledatelnosti informací určené osobám se zdravotním postižením

b. Občané se zrakovým postižením

  • speciální úprava poboček bank pro lidi se zrakovým postižením
  • speciální úprava a přístup k bankomatům pro lidi se zrakovým postižením
  • internetové stránky přizpůsobené pro speciální programy lidí se zrakovým postižením
  • přívětivost a srozumitelnost internetového bankovnictví pro občany se zdravotním postižením, snadné telefonické spojení pro vyřízení věcí alternativně
  • kontakt na zaměstnance banky specializovaného na komunikaci s lidmi se zdravotním postižením
  • ochota a empatie personálu banky a to jak při osobním kontaktu, tak i telefonickém kontaktu či kontaktu e-mailovou formou
  • obecné informace pro osoby se zrakovým postižením a jejich dostupnost - letáky, brožury, reklama - například informace o nejbližší speciálně upravené a přístupné pobočce či bankomatu

c. Občané se sluchovým postižením

  • speciální úprava poboček bank pro lidi se sluchovým postižením
  • speciální úprava bankomatů pro lidi se sluchovým postižením
  • kontakt na zaměstnance banky specializovaného na komunikaci s lidmi se sluchovým postižením
  • obecné informace pro osoby se sluchovým postižením a jejich dostupnost - letáky, brožury, reklama - například informace o nejbližší speciálně upravené pobočce či bankomatu
  • zajištění člověka se znalostí znakového jazyka na pobočce při sjednávání produktů či služeb
  • pomůcky pro vysvětlení produktů a služeb či podmínek jinak než mluveným slovem (tiskoviny, obrázky apod.)
  • přívětivost a srozumitelnost internetového bankovnictví pro občany se zdravotním postižením - pro lidi se sluchovým postižením možnost nahrazující telefonní bankovnictví, přepisy hovorů apod.
  • ochota a empatie personálu banky a to jak při osobním kontaktu tak i kontaktu e-mailovou formou

2)                  Produkty, služby, poplatky

  • produkty využívané klienty se zdravotním postižením, nebo produkty, které jim jsou přímo určené. Schopnost banky nabídnout klientovi se zdravotním postižením produkt na míru (jak se tomu děje např. u VIP klientů)
  • poplatky flexibilně upravené vůči klientům s konkrétním zdravotním postižením (např. pokud člověk se zdravotním postižením nemůže vybírat z bankomatu, nabídne mu banka alternativně výběr na pobočce za stejných podmínek, jaké jsou u výběru z bankomatu)
  • specializované služby banky pro potřeby osob se zdravotním postižením (např. schopnost banky nabídnout službu na míru klientům se zdravotním postižením, služba překladatelů do znakového jazyka, výpis z účtu po telefonu, použití Braillového písma apod.
  • speciální úvěr na pomůcky pro OZP či bezbariérové úpravy bytu, který by byl minimálně úročen

3)                  Společenská odpovědnost banky

  • angažovanost banky v podpoře nadací, ústavů či organizací zabývajících se péči či službami pro občany se zdravotním postižením
  • podpora banky projektům zaměřeným na pomoc občanům se zdravotním postižením
  • podpora banky vzdělávacím projektům či školám se zaměřením na vzdělávání občanů se zdravotním postižením (např. finanční gramotnost)


Hodnocení bank GEEN Vstřícná banka – Handicap Friendly. Jste lidé se zdravotním postižením? Ohodnoťte svou banku

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více