„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži


02. 10. 2019  10:35     Tisková zpráva     komentáře (0)

Jednočlenných „singles“ domácností v České republice každoročně přibývá. Celospolečenský fenomén potvrzují i data z UniCredit Bank – téměř polovinu všech hypoték si berou žadatelé sami. Snížit si náklady na splácení mohou dobře zvolenou hypotékou, například u UniCredit Bank získají úrokovou sazbu od 2,22 % p.a. pro všechny délky fixace.

„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži




Sílící generace „singles“ hledá menší, zato praktické a komfortní bydlení. Obě pohlaví do něj shodně investují až po třicítce. Muži se k investici do bydlení odhodlají ve 36 letech, jejich dámské protějšky ještě o rok později. A svou novou nemovitost neváhají financovat hypotékou.

Do vlastního s hypotékou

„Singles muži si podle našich statistik půjčují v průměru dva miliony, ženy jsou skromnější a jejich hypotéky jsou v průměru o tři sta tisíc korun nižší.“ popisuje Petr Plocek z UniCredit Bank. Obě pohlaví se ale liší tím, do čeho investují. Celá polovina mužů do rodinného domu, zatímco šest z deseti single žen naopak preferuje bydlení v bytě.

121

Graf: Preference žen a mužů v oblasti uplatnění hypotéky

Zdroj: Data z UniCredit Bank

„Rozdíl ve výši hypotéky singles a párů není nijak dramatický, u dvojic je průměr 2,3 milionu. O to důležitější je pro ty, kteří jsou na splácení sami, získat výhodné podmínky. S naší hypotékou si mohou s úrokem 2,22 % p. a. zafixovat výhodné splátky klidně i na deset let dopředu,“ dodává Plocek.

Zajímavostí je, že až čtyřicet procent žen, které čerpají úvěr samostatně, jsou rozvedené, rozvedených můžu čerpajících hypotéku je přitom jen dvacet procent. „Muži jsou obecně v rodině těmi, kdo přijímají finanční zodpovědnost, a tedy i roli hlavního dlužníka, u párů je to v 85 % případů. Při odloučení, je to právě muž, kdo ve většině případů pokračuje ve splácení úvěru a nežádá o nový úvěr jako singles, tato role pak připadne ženě,“ vysvětluje rozdíl v čerpání úvěru rozvedených Plocek.

Vybavení kuchyně je důležitější pro muže, vaří přitom spíše ženy

Nejen singles generace chce bydlet komfortně. Nejvíce se to projevuje na vybavení kuchyně. Více do ní investují muži. A to dokonce až o 150 tisíc korun více oproti ženám, které by na vybavení klíčové místnosti domácnosti vynaložily podle průzkumu v průměru jen 100 000 Kč.

„Jakkoliv to může znít stereotypně, ženy stále tráví v kuchyni mnohem více času než pánové. Až 90 % z nich vaří denně, nebo několikrát týdně, mužů jsou to jen tři čtvrtiny,“ vysvětluje Petr Plocek.

Muži vybavení kuchyně se svým protějškem diskutují a nechají se ovlivnit ženským důrazem na kvalitu a praktičnost. Jako důvod pro vyšší útratu za kuchyň je však pánská posedlost technologiemi, které jí dokáží značně prodražit. Pro ženy je ale důležitější množství úložných prostor a velikost pracovní plochy. Muži zase dávají přednost kvalitě použitých materiálů.

123

Zdroj: Online průzkum UniCredit Bank ze srpna 2019 realizovaný ve spolupráci s agenturou IPSOS na vzorku 800 respondentů.



„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15540453776

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více