Životní situace:
Pochybení finančních a pojišťovacích poradců nejsou výjimečné

Instituce pro tuto životní situaci

Finanční arbitr

Česká národní banka

O tom, že pochybení finančních či pojišťovacích poradců a zprostředkovatelů bývají vážná, svědčí i rozhodnutí o přestupcích a chybách finančních poradců, která vydává Česká národní banka.




Nejčastějšími prohřešky finančních poradců jsou nesdělování či zamlčování povinných informací požadovaných zákonem, sdělování nepravdivých údajů klientům, neprovedení analýzy nabídky pojišťoven či jiných institucí v dostatečném rozsahu a formě, nebo nezaznamenání požadavků a potřeb klienta související se sjednávaným produktem. Velmi častým problémem je upřednostňování profitu finančních poradců nad zájmy klienta. Finanční poradci tak nabízejí klientům produkty, které nepotřebují, nebo které plně nevyužijí, radí klientům zrušit staré produkty, které jim nesčetněkrát sami v minulosti doporučili a založení jiných, kdy klient přichází z tohoto důvodu o své prostředky, a naopak poradce získává opětovně provizi. Poradci také zamlčují informace, které mohou být pro klienta nevýhodné. Velká důvěřivost Čechů ve finanční poradce, pak vede k množství škod, které jsou klientům způsobovány.




Témata k této situaci:

Pojištění

Nenašli jste v životních situacích řešení svého problému?

Zeptejte se našich poradců