Stejná potravina a jiné složení v různých zemích? U bank je to podobné
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak vyřizovat úvěr v bance. Nenechte se uvést do tísně a spěchu
Při nákupu v Německu či Rakousku náš často naštve, když zjistíme, že výrobek, který se prodává i u nás je u našich sousedů nejen o něco levnější, nebo stejně drahý, ale také má navíc lepší složení. Místo umělých, chemických sladidel obsahuje přírodní sladidlo, obsahuje šetrnější konzervanty a neobsahuje zbytečné chemické náhražky chutí. Ne každý má však možnost si tyto výrobky v zahraničí zakoupit. Takový zákazník je pak odkázán na to, co mu sem řetězce dovezou a co mu naservírují.
Jak se výrobci brání? Různým složením výrobků vycházejí výrobci vstříc rozdílným chutím lidí v jednotlivých státech. Nehoráznost do nebe volající. Jsou Češi čuníci, kteří sní všechno, co se jim naservíruje? A opravdu máme tak zkažené chutě, že potřebujeme v potravinách tolik chemie a nekvalitních surovin? A opravdu si takové potraviny ještě koupíme za vyšší částku, než je prodávají u našich mnohem bohatších sousedů? Snaha výrobců a řetězců ušetřit jde zde proti zájmům zákazníků, ačkoliv si to ne všichni zákazníci skutečně uvědomují. Právě nevědomost a lenost mnoha tuzemských spotřebitelů a zákazníků vede k tomu, že tento nešvar stále přetrvává.
Ocenit můžeme, že v mnoha případech jsme se už jako národ dokázali ozvat a zatlačit na výrobce velmi efektivně. Posledním příkladem jsou tradiční piškoty Opavia.
I ve finančním sektoru, konkrétně u bankovních produktů můžeme sledovat jiný přístup k zákazníkům v zahraničí a jiný přístup k zákazníkům ve Východní Evropě a konkrétně i v České republice. Ještě stále můžeme sledovat, že za stejný produkt a navíc lépe vybavený - typicky běžný účet, platí klienti bank stejného vlastníka v zahraničí výrazně méně než za stejný či horší produktu v ČR. Tato situace se sice postupně zlepšuje, ale nebylo to zadarmo. I díky našemu serveru Bankovní poplatky se podařilo výrazným způsobem zvýšit povědomí tuzemských klientů, a čeho si velmi ceníme tak i jejich sebevědomí, což je velmi důležité.
Postupně se tedy zlepšuje stav, kdy jsme ještě nedávno byly zemí s jedněmi z nejdražších základních bankovních služeb v Evropě. Jinak řečeno stejně jako v případě potravin dostali tuzemští klienti bank horší produkt za mnohem vyšší ceny. A to přesto, že příjmy našich občanů jsou nominálně stále na čtvrtině platů Německých či Rakouských.
NOVOU KNIHU PATRIKA NACHERA SI MŮŽETE ZAKOUPIT PŘÍMO ZDE!