Ideální banka 2012:
Představujeme nejlepší práce letošního ročníku


29. 10. 2012  01:27     BP.com     komentáře (0)

O vyhlášení výsledků studentské ankety "Ideální banka 21. století 2012" jsme vás velmi podrobně informovali (viz odkazy v textu). A nyní je - v souladu s naším slibem - čas na představení další odměněnou práci z dvacítky nejlepších. Na 15. místě se umístil student královehradecké univerzity Michal Slanina. Podívejte se na jeho soutěžní text!





Už desítky či stovky let je pro naprostou většinu lidí jedna z hlavních otázek: „Jak co nejsnadněji vydělávat?“, „Jak mít co největší zisk?“, „Jak mít nějaké finance, které budou neustále nabývat na hodnotě?“ a další a další. Takovýchto otázek se dá nalézt neskutečné množství a každý člověk by rád našel odpověď alespoň na jednu z nich. Nejlépe však na všechny. Proč jsou však pro člověka otázky ohledně financí tak důležité, tak často řešitelné a tak často probírané? Odpověď je velmi prostá. V dnešní době se bez financí nelze obejít. Každý hledá co nejsnadnější zisky a profity ze své činnosti a jakákoli činnost navíc by měla být také patřičně ohodnocena. V souvislosti se vznikem peněz si však lidé začali uvědomovat, že není velmi výhodné mít veškerý finanční obnos u sebe. Vystavovali se tím značnému riziku. Rozšířily se totiž krádeže, vloupání, přepadení a vlivem těchto situací se řešil problém. Kam s penězi?  Na tuto otázku lidé našli odpověď. Začaly se zřizovat instituty na úschovu financí obyvatel – banky. Ovšem postupem času ani to lidem nestačilo. Myslím si, že je jasné, v čem byl a je háček. Jak již bylo zmíněno, nikdo nedělá nic zadarmo, každý chce mít zisk. U bank toto platí dvojnásob. Jelikož ony, jakožto držitelé financí, neustále podstupují riziko, je to znát i na požadavcích, které samotné banky mají. Mezi lidmi však panuje názor, že by se toto mohlo změnit. I mě tato otázka zaujala a proto jsem přemýšlel, jak by takováto banka mohla vypadat? Jak by tedy měla vypadat ideální banka 21. století.

.

VYHRAJTE APPLE IPAD

.

Myslím si, že základem by měla být nejen finanční jistota. Ideální banka by měla být dostupná každému bez výjimky. Jednoduše řečeno, ideální banka je tu pro každého, ideální banka je tu pro nás. Jaké výhody by klienti měli od této ideální banky obdržet? Co je pro klienta jako takového nesmírně důležité? Myslím si, že by základem u ideální banky mělo být, že je partnerem klienta. Smluvní podmínky by tedy určoval klient a banka společně vzájemnou komunikací a otevřeností. Banka si nesmí udělat výhody, které se hodí pouze jí, naopak musí myslet zejména na potřeby klienta. Klient si určí podmínky po vzájemné konzultaci s bankou. Už tato komunikace by u ideální banky měla být vedena hlavně v zájmu klienta a já jakožto klient budu mít prvotní důvěru a stoupne ve mně ochota k dalším činnostem s výše zmíněnou bankou.

Každý klient má svého osobního bankéře, který s ním konzultuje jeho potřeby, záměry a veškeré jeho možnosti. Myslím si, že takový virtuální bankéř by byl ideální volbou. Představme si takovouto možnost. Virtuální bankéř by byl klientovi k dispozici 24 hodin denně. Mohli by spolu komunikovat prostřednictvím internetu případně telefonicky. Takový bankéř by mohl být kdykoli přítomen obchodních jednání klienta, mohl by dokládat jeho bonitu, nabízet možnosti. Pro klienta by to znamenalo neskutečně přínosnou pomoc při každodenních starostech. Proto by v případě ideální banky virtuální bankéř pro každého klienta neměl chybět.

Jaké další výhody by pro klienta takový virtuální bankéř měl mít? Čas jsou peníze, proto by bylo dle mého názoru ideální, aby měl na základě souhlasu klienta možnost si sám zajistit potřebné doklady od příslušných institucí. Neobtěžoval by a zejména by nezdržoval tedy klienta s požadavky na doložení různých potvrzení apod. Každý klient by si dle mého názoru díky tomuto výrazně oddychl. Čím méně práce pro klienta samotného, tím větší ochota k další spolupráci, nezapomínejme, že banka je tu pro klienta.

.

OSTATNÍ PRÁCE ZDE!

.

Ovšem ani tímto by služby banky nekončily. Každý by jistě přišel na spoustu dalších požadavků, které by ideální banka měla splňovat. Myslím, že všichni velmi dobře známe, co znamená výběr z bankomatu u jiné banky. Ideální banka by tedy samozřejmě měla mít bankomaty téměř na každém místě, na školách a ve větších podnicích. Čím by však měly tyto bankomaty být výjimečné? Bankomaty by měly pracovat na zcela jiném bezpečnostním principu než čip a kód. Tyto bankomaty by pracovaly s daktyloskopickým otiskem dlaně a pin kódu, tímto by odpadly starosti s platebními kartami, při jejichž ztrátě nám vzniká řada nepříjemností. V rámci internet bankingu by pak banka nabízela svým klientům k založenému účtu také zabezpečený jednoduchý notebook, sloužící pouze k účelům internetového bankovnictví.

Nemusím, doufám, zdůrazňovat, že účet by banka klientovi vedla samozřejmě zdarma a bez dalších vysokých poplatků, které by měli klienti platit. Samozřejmě úplně bez poplatků by to také nešlo. Jaké však poplatky by se zde mohly platit? Ideální banka by vybírala pouze poplatky za odeslané položky, sankční poplatky a úroky z půjček nic více.

Každého však také zajímá, jak je to s úročením vložených vkladů. Samozřejmě i na to musí banka myslet. Dle mého názoru by takové zúročení vkladů mělo být založeno na věrnosti klienta. Banka by v takovémto případě zavedla tzv. index spolehlivosti, který by byl založen právě na délce využívání služeb a plnění podmínek banky klientem. Díky výši tohoto indexu by bylo úročení vkladů vyšší a úročení půjček nižší.

Na základě indexu spolehlivosti by banka klientovi nabízela i doplňkové služby. O které služby by se jednalo? Myslím, že správnou volbou by bylo pojištění za velmi výhodných podmínek. Myslím si však, že ani nějaký bonus zdarma by nebyl na škodu. Myslím, že cestovní pojištění či například povinné ručení zcela zdarma by byl ten pravý impulz pro klienty.

Jak již bylo řečeno, banka je tu pro klienta. Jak všichni dobře víme, ne vždy se lidem půjčky splácí snadno a rychle a často kvůli tomu vznikají poměrně značné problémy. Zde by tomu tak nemělo být. Banka by řešila drobná zakolísání klienta při splácení půjček osobním a nezaujatým přístupem. Pomáhala by klientovi řešit nepříznivé životní situace tzv. krizovým řízením situace klienta. Cílem by bylo udržení bonity klienta v období zhoršené životní situace.

.

Jaké další zvýhodnění a zajímavé nabídky by ideální banka 21. století měla mít? Taková banka by ke všem svým službám vyhlašovala navíc zajímavé soutěže o ceny pro své klienty. Jaké ceny by to mohly být? Samozřejmě co nejpříjemnější pro klienty. Co například výhodná úročení, finanční výhry, drobné dárky či zbavení poplatků na rok apod.? Myslím, že takovéto soutěže o ceny by každý jen uvítal.

Ale nejen soutěže, nejen bankomaty kam až oko dohlédne, nejen index spolehlivosti a další výhodné služby, ale také finanční služby banky by měly být hlavním lákadlem pro klienty. Z jakého důvodu? Myslím, že odpověď je každému jasná. Finanční služby ideální banky by byly naprosto neomezené. Banka by nabízela své produkty sestavené dle přání klienta, které by byly vysoce flexibilní, tak aby seděly každému přesně podle jeho požadavků a přání.

Samozřejmě banka by nezapomínala ani na klienty s vysokými vklady. Veškeré výše zmíněné služby jsou samozřejmě pro každého klienta bez rozdílu. Ovšem v případě vysokého vkladu by zde bylo další zvýhodnění navíc. Banka by pro takovéto klienty nabízela absolutní soukromí. Čím by toto zajistila? Odpovědí jsou tzv. kódované účty, tedy účty, které zná pouze vybraný pracovník banky a virtuální bankéř klienta.

Ideální banka by však neměla zapomínat ani na další občany. Měla by se podílet na veřejném životě občanů. Každý občan by měl mít k bance naprostou důvěru, veškeré pochybnosti zde by měly naprosto vymizet. Každý občan by měl u této banky najít podporu, když by mu bylo nejhůř. Samozřejmě, klienti jsou pro banku bodem číslo jedna, ale na žádného občana by banka nezapomínala.

A jaký by byl hlavní cíl ideální banky? Ovšemže vzájemná spokojenost banky a klienta. Klient je pro banku nedílnou součástí, proto by si každého klienta měla ideální banka velmi vážit.

.

Na závěr si dovolím takové malé poohlédnutí. Jak již bylo řečeno. Ideální banka 21. století by měla přinášet velmi mnoho výhod pro své klienty ale nejen pro ně. Měla by myslet i na další občany tím, že by se podílela na jejich veřejném životě. Pro stálé klienty by měly být přichystány různé bonusy navíc stejně jako pro klienty s vysokými vklady. Vím, že se budu opakovat, když napíši, že banka by tu měla být pro klienta, ne klient pro banku. Na co tímto narážím? Pouze na jedinou věc. Ačkoli by tu banka měla být pro klienta, nelze, aby neměla vůbec žádné požadavky. Každopádně vše by měla konzultovat s klientem a slovo klienta by bylo ve všech ohledech bráno jako hlavní. Otázkou však stále zůstává, jak snadno či obtížně je takováto banka realizovatelná do praxe. Ne jakýkoli krok vpřed je prospěšný, ale vždy je lepší udělat krok vpřed, než zůstat stát na místě.



Ideální banka 2012: Představujeme nejlepší práce letošního ročníku

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15571805328

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více