11. díl:
Kdo Filipovi pomůže v případě sporu o reklamaci?


10. 04. 2020  00:21     ČSOB     komentáře (0)

Filipovi se může stát, že s reklamací, nebo vrácením zboží neuspěje. V takovém případě potřebuje pomoc. Existuje několik institucím, které Filipovi a dalším spotřebitelům pomohou celý spor vyřešit.

11. díl: Kdo Filipovi pomůže v případě sporu o reklamaci?




Kdo chrání spotřebitele?

Každý spotřebitel má právo na ochranu před obchodníky, kteří mají ve sporech silnější pozici. Může se totiž stát i to, že chceme reklamovat poruchovou věc, naši reklamaci však v obchodě zamítnou. Kdyby například Filipovi řekli, že telefon je rozbitý kvůli jeho chybě a nemá nárok na opravu, jak by se měl bránit? Existuje několik možností, jak se našich spotřebitelských práv můžeme domoci.

Nejsilnější slovo a sílu má vždy soud

Jako plnoletí se můžete vždy obrátit na soud, který rozhodne, kdo je v právu. Soudy jsou také vždy orgány, které mohou revidovat, upravovat nebo potvrzovat rozhodnutí mimosoudních organizací, které rozhodují věci v prvním stupni. Vedle soudů, u kterých často trvají spory delší dobu, než se spotřebitel domůže svých práv, se spotřebitel může v konkrétních případech obrátit na mimosoudní orgány.

Spotřebitele pomohou ochránit i mimosoudní organizace

Mimosoudní orgány se často snaží o smírné řešení sporu, jejich výhodou je rychlost a bezplatnost. Takovými orgány jsou např. Česká obchodní inspekce, finanční arbitr, Český telekomunikační úřad a Energický regulační úřad.

Servisní a poradenské články s Filipem připravujeme spolu s Československou obchodní bankou, a.s.



11. díl: Kdo Filipovi pomůže v případě sporu o reklamaci?

Diskutovat (0)