13. díl:
Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci finanční arbitr?


01. 05. 2020  06:30     ČSOB     komentáře (0)

Finanční arbitr může Filipovi a jeho kamarádům spotřebilům výrazně pomoci. Finanční arbitr řeší spory klientů s bankami, pojišťovnami a dalšími institucemi. Rozhodnutí finančního arbitra mívá velkou váhu.

13. díl: Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci finanční arbitr?




Finanční arbitr:

Jako spotřebitel nemusíme mít problém při nákupu nějaké věci, potrápit nás můžou i banky a finanční instituce.

Příklad: Potřebujete si koupit novou pračku, ale nemáte dost peněz, a tak jdete do banky nebo jiné finanční instituce pro půjčku. Bankéř zhodnotí vaši schopnost splácet, vypočte vám maximální částku, kterou si můžete půjčit, a pak před vás položí k podpisu několikastránkovou smlouvu. V ní musí být jasně uvedeno, kolik si půjčujete, kolik musíte vrátit a za jakou dobu. Vždy si smlouvu pořádně přečtěte a ujistěte se, že rozumíte každému slovu, které je napsané. To je první předpoklad úspěchu. Může se samozřejmě stát, že poskytovatel půjčky po vás bude chtít ve smlouvě potvrdit rozhodnutí, na něž nemá právo – třeba přemrštěný úrok nebo finanční záruky nad výši úvěru – kterého si při podpisu nevšimnete.

Kdy nastupuje na scénu finanční arbitr

Jste-li přesvědčeni, že finanční instituce nejedná v souladu se zákonem nebo zákon porušuje, obraťte se na finančního arbitra. Opět se nejdřív musíme obrátit na konkrétní finanční instituci a stěžovat si v podobě reklamace, tedy vyzvat ji, aby pochybení učiněné vůči vám napravila. Pokud reklamaci neuznají, můžete jít za arbitrem. Jeho služby jsou také bezplatné.

Servisní a poradenské články s Filipem připravujeme spolu s Československou obchodní bankou, a.s.



13. díl: Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci finanční arbitr?

Diskutovat (0)