14. díl:
Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci ERÚ a ČTÚ


13. 05. 2020  00:35     ČSOB     komentáře (0)

Filip se může se svou stížností obrátit také na dva specializované úřady - Energetický regulační úřad a Český telekomunikační úřad. Kdy je může Filip a jeho přátelé spotřebitelé vyhledat?

14. díl: Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci ERÚ a ČTÚ




Kdy vyhledá Filip ČTÚ 

Český telekomunikační úřad řeší spory v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Co si pod tím představit? Filipovi rodiče platí každý měsíc mobilnímu operátorovi paušál 2 000 Kč za celou rodinu. Minulý měsíc jim ale přišlo vyúčtování za 6 000 Kč. Ani při podrobné kontrole účtu rodiče nenašli důvod, proč je částka tak vysoká, a tak se s reklamací obrátili na operátora. Ten jim reklamaci neuznal, proto svůj spor řešili přes Český telekomunikační úřad.

Kdy vyhledá Filip ERÚ 

Dalším orgánem, na který se můžeme mimo soud obrátit, je Energetický regulační úřad. Ten zase řeší spory spotřebitelů a dodavatelů elektřiny či plynu. Příkladem takového sporu může být, že přijde vyúčtování za elektřinu, se kterým nesouhlasíte. Celý rok poctivě šetříte a i podle měřiče spotřeby byste měli

platit méně, než od vás distributor chce. Ale mezi sebou se nemůžete domluvit, proto celou věc předáte Energetickému regulačnímu úřadu.

Servisní a poradenské články s Filipem připravujeme spolu s Československou obchodní bankou, a.s.



14. díl: Jak může Filipovi a spotřebitelům pomoci ERÚ a ČTÚ

Diskutovat (0)