V druhém díle seriálu o finančních produktech si představíme produkt používaný ke sdruženým platbám za spotřebu služeb – SIPO.
SIPO, tedy sdružené inkaso plateb obyvatelstva, je obstaravatelská činnost České pošty. V čem tkví její podstata? Česká pošta od fyzických osob souhrnně inkasuje platby za specifické služby,
jako jsou platby za elektřinu, nájem, vodné a stočné, koncesionářské poplatky, předplatné tisku, stavební spoření, pojistné. Tuto sumu prostředků potom rozdělí a automaticky rozdistribuje mezi
právnické osoby, jež mají s Českou poštou uzavřenu smlouvu o obstarávání SIPO. „Česká pošta tuto službu nabízí již desítky let. Naši klienti tuto možnost sdružování jednotlivých plateb do
jedné částky SIPO znají a také ji hojně využívají,“ říká Vendula Voláková z České spořitelny. Produkt má několik výhod. Tou nejpodstatnější je úspora času, tj. sdružení několika úkonů do
jednoho, přičemž zažádat si o osobní spojovací číslo můžete na jakékoliv pobočce pošty. Klienti každý měsíc obdrží přehled o všech platbách, a to buď v elektronické, nebo tištěné podobě.
Přínosná je i flexibilita při splácení, protože SIPO lze zaplatit v rozmezí ode dne obdržení platebního dokladu až do posledního dne v daném měsíci (v případě, že nejsou v dokladu
stanovené splatnosti, pak je nutné vyhovět té nejbližší možné). Může však také záležet na nastavených parametrech bankovního produktu – záleží na tom, kdy má banka nastaveno zúčtovací datum SIPO. To
se mlže lišit. Například v Komerční bance zavedli v červenci letošního roku druhý termín pro inkasování plateb SIPO. „Standardní první termín pro inkaso plateb SIPO zůstává mezi 11. -
13. dnem v měsíci, datum je "pohyblivé" z důvodu sobot, nedělí a případných svátků,“ vysvětluje Monika Klucová, tisková mluvčí banky. V některých případech se ale může stát, že klient nemá
v tomto období na účtu dostatek prostředků. „Zavedli jsme proto ještě druhý termín inkasa SIPO, a to mezi 19. - 21. dnem téhož měsíce. Pokud ani ve druhém termínu nemá klient na účtu dostatek
prostředků, inkaso se neprovede a klient si musí platbu SIPO uhradit sám jiným způsobem, do 25. dne v měsíci má možnost tuto platbu provést bezhotovostně: internetovým bankovnictvím, na pobočce KB,
případně i z jiné banky nebo na poště.“ Od 25. dne do konce měsíce ještě může úhradu provést v hotovosti už jen na poště. Pokud SIPO neuhradí do konce daného měsíce, zašle mu Česká pošta
počátkem následujícího měsíce Upomínku, avšak to se moc často nestává. „Dle našich dosavadních zkušeností nejsou v prvním termínu provedena přibližně 4 % plateb z důvodu nedostatku prostředků na
účtech klientů. Polovina z těchto plateb se následně provede ve druhém termínu.“ Zní vám to složitě? Zkuste to, uvidíte, že tomu tak není. „Nepřímo máme zpětnou vazbu počtem
reklamací. Z toho pohledu je procento reklamací SIPO mizivé,“ potvrzuje Milan Kříž, tiskový mluvčí GE Money. Produkt si pochvalují i klienti ostatních bank.
ČTĚTE TAKÉ 1. DÍL O INKASU:
https://www.bankovnipoplatky.com/1-dil-predstavujeme-bankovni-produkt--inkaso--12428.html
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
15567070624
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2620 | |
1 USD | 23,7020 | |
1 PLN | 5,8330 | |
1 GBP | 29,5365 | |
1 CHF | 25,9990 | |
100 HUF | 6,4050 | |
1 RON | 5,0774 |
Zprávy z devizového trhu
- Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024 - Česká koruna se vzpamatovává ze včerejšího výprasku
10. 04. 2024