2. díl:
Představujeme bankovní produkt – SIPO


06. 10. 2010  00:36     Aleš Rod     komentáře (0)

V druhém díle seriálu o finančních produktech si představíme produkt používaný ke sdruženým platbám za spotřebu služeb – SIPO.





SIPO, tedy sdružené inkaso plateb obyvatelstva, je obstaravatelská činnost České pošty. V čem tkví její podstata? Česká pošta od fyzických osob souhrnně inkasuje platby za specifické služby, jako jsou platby za elektřinu, nájem, vodné a stočné, koncesionářské poplatky, předplatné tisku, stavební spoření, pojistné. Tuto sumu prostředků potom rozdělí a automaticky rozdistribuje mezi právnické osoby, jež mají s Českou poštou uzavřenu smlouvu o obstarávání SIPO. „Česká pošta tuto službu nabízí již desítky let. Naši klienti tuto možnost sdružování jednotlivých plateb do jedné částky SIPO znají a také ji hojně využívají,“ říká Vendula Voláková z České spořitelny. Produkt má několik výhod. Tou nejpodstatnější je úspora času, tj. sdružení několika úkonů do jednoho, přičemž zažádat si o osobní spojovací číslo můžete na jakékoliv pobočce pošty. Klienti každý měsíc obdrží přehled o všech platbách, a to buď v elektronické, nebo tištěné podobě. Přínosná je i flexibilita při splácení, protože SIPO lze zaplatit v rozmezí ode dne obdržení platebního dokladu až do posledního dne v daném měsíci (v případě, že nejsou v dokladu stanovené splatnosti, pak je nutné vyhovět té nejbližší možné). Může však také záležet na nastavených parametrech bankovního produktu – záleží na tom, kdy má banka nastaveno zúčtovací datum SIPO. To se mlže lišit. Například v Komerční bance zavedli v červenci letošního roku druhý termín pro inkasování plateb SIPO. „Standardní první termín pro inkaso plateb SIPO zůstává mezi 11. - 13. dnem v měsíci, datum je "pohyblivé" z důvodu sobot, nedělí a případných svátků,“ vysvětluje Monika Klucová, tisková mluvčí banky. V některých případech se ale může stát, že klient nemá v tomto období na účtu dostatek prostředků. „Zavedli jsme proto ještě druhý termín inkasa SIPO, a to mezi 19. - 21. dnem téhož měsíce. Pokud ani ve druhém termínu nemá klient na účtu dostatek prostředků, inkaso se neprovede a klient si musí platbu SIPO uhradit sám jiným způsobem, do 25. dne v měsíci má možnost tuto platbu provést bezhotovostně: internetovým bankovnictvím, na pobočce KB, případně i z jiné banky nebo na poště.“ Od 25. dne do konce měsíce ještě může úhradu provést v hotovosti už jen na poště.  Pokud SIPO neuhradí do konce daného měsíce, zašle mu Česká pošta počátkem následujícího měsíce Upomínku, avšak to se moc často nestává. „Dle našich dosavadních zkušeností nejsou v prvním termínu provedena přibližně 4 % plateb z důvodu nedostatku prostředků na účtech klientů. Polovina z těchto plateb se následně provede ve druhém termínu.“ Zní vám to složitě? Zkuste to, uvidíte, že tomu tak není. Nepřímo máme zpětnou vazbu počtem reklamací. Z toho pohledu je procento reklamací SIPO mizivé,“ potvrzuje Milan Kříž, tiskový mluvčí GE Money. Produkt si pochvalují i klienti ostatních bank.

ČTĚTE TAKÉ 1. DÍL O INKASU:

https://www.bankovnipoplatky.com/1-dil-predstavujeme-bankovni-produkt--inkaso--12428.html

 

 



2. díl: Představujeme bankovní produkt – SIPO

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15567070624

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více