Nestihl si vyzvednou hotovost na pobočce, banka mu strhla 2000 korun


19. 05. 2016  00:20     Miroslav Zeman     komentáře (1)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Čtenář si v naší Vrbě postěžoval na svou banku, která mu neposkytla úplné informace a přestože si nestihl vyzvednou nahlášenou hotovost na pobočce, mu strhla poplatek více jak 2000 korun. ČTĚTE DÁLE!

Nestihl si vyzvednou hotovost na pobočce, banka mu strhla 2000 korun




Čtenář přitom nebyl dle svých slov na poplatek a jeho stržení i v případě nevyužití služby nijak upozorněn. Tento velký poplatek tak banka strhla poté, co si čtenář a její klient sice nahlásil vyzvednutí částky hotovosti v Eur na pobočce, ale z vážných důvodů nakonec k využití této služby nedošlo. Jak na tento problém reaguje banka? Banka existenci poplatku odůvodňuje reálně vysokými náklady na zajištění hotovosti na pobočce a jejich následný odvoz, správu apod.

Stížnost čtenáře:

Dobrý den.

Při pokusu o výběr hotovosti z mého účtu v EUR z Raiffeisenbank jsem se setkal s nepříjemným poplatkem za neuskutečněný nahlášený výběr hotovosti.

RB neumožňuje (toto se odehrálo na pobočce RB v Nádražní ulici v Praze 5 v srpnu 2015) výběr hotovosti nad určitou částku, myslím, že je to cca 
3500 nebo 4000 EUR. Jelikož jsem potřeboval více, bylo mi doporučeno výběr nahlásit a nahlášení rovnou provést (a v určený den se dostavit na pokladnu). To jsem učinil, nikdo mne však neupozornil, že neuskutečněný výběr je zpoplatněn, a to ne zrovna málo, a ani mi nikdo nesdělil 
telefonní číslo, kam bych mohl případné zrušení výběru oznámit. Vybrat jsem potřeboval, pokud se nepletu, 10.000 EUR a tuto částku jsem nahlásil. Na pobočku jsem se však v uvedený den nemohl dostavit a banka mi strhla poplatek 80 EUR za neuskutečněný výběr.

Je pravděpodobné, že poplatek se vyskytuje v obchodních podmínkách, domnívám se však, že by banka měla při podobném upozornění klientovi sdělit, že pokud výběr neprovede, bude mu účtován poplatek, a zároveň mu oznámit, kde, jak a do kdy může nahlášený výběr zrušit.

Asi nebude mnoho podobně postižených klientů, ale stejně se mi tento poplatek moc nezamlouvá, protože si myslím, že bance zase až tak velká škoda nevznikla.

S pozdravem

P M

Reakce banky:

děkuji za Váš e-mail. Na všechny Vaše dotazy si dovoluji odpovědět níže v textu. Předem se omlouvám za obecnou formu vyjádření, ale vzhledem k bankovnímu tajemství se nemohu veřejně vyjadřovat ke konkrétnímu případu. Děkuji za pochopení. 

V našem ceníku, o jehož aktuální podobě a struktuře samozřejmě vždy transparentně a v zákonem stanoveném časovém předstihu všechny naše klienty informujeme, je uveden poplatek za nevyzvednutí nahlášené hotovosti ve výši 1 % z nevybrané částky, minimálně pak 500 Kč. Ceník je například k dispozici na této internetové adrese: https://www.rb.cz/attachments/ceniky/cenik-pi-1.pdf

Dále je v našich technických podmínkách k platebnímu styku (které samozřejmě klient obdrží s veškerou smluvní dokumentací a jsou například k dispozici také na internetu zde:https://www.rb.cz/attachments/platebni%20styk/technicke-podminky-platebni-styk.pdf) uvedeno, že v případě výběru prostředků v hotovosti nad stanovený denní limit 100 000 Kč, nebo ekvivalent této částky v cizí měně, je nutné tuto skutečnost bance oznámit alespoň dva pracovní dny přede dnem výběru těchto finančních prostředků. Pokud tak klient neučiní, není banka povinna požadované prostředky v hotovosti vyplatit. Za nevyzvednutí oznámeného výběru prostředků v hotovosti je pak banka oprávněna zúčtovat na vrub daného účtu poplatek v souladu s aktuálním ceníkem (vizte prosím výše). 

Výše uvedený poplatek má samozřejmě své opodstatnění. Pokud klient bance nahlásí, že bude potřebovat vybrat vyšší objem prostředků v hotovosti, musí banka tuto hotovost na pobočce zajistit, tedy musí realizovat závoz (dotaci) a poté případný odvoz nevyzvednuté hotovosti z pobočky (tzn. zvýšený náklad na bezpečnostní agenturu). Tím více, pokud se jedná o devizy. Další náklady spojené s výběrem vyššího objemu prostředků v hotovosti jsou např. personální. Tyto peníze musí banka pro klienta rezervovat, pobočka je často uchovává odděleně, pokud jde o mince, je zde ztížená manipulace atd. 
  
Klient může výběr vyššího objemu finančních prostředků v hotovosti nahlásit na kterékoli pobočce banky, dále na naší nonstop bezplatné tel. lince 800 900 900 (klientům všeobecně známé) či prostřednictvím našeho internetového bankovnictví. Stejným způsobem může klient nahlášený výběr následně odhlásit, pokud se z nějakého důvodu nemůže dostavit a peníze vyzvednout. O tomto postupu i případném poplatku by měl být pracovníkem banky klient informován. 

Naše banka si svých klientů samozřejmě velmi váží a mrzí nás, není-li některý z nich s našimi službami spokojen. Pokud klient s postupem banky nesouhlasí, může samozřejmě podat reklamaci (podrobnosti prosím nawww.rb.cz/o-nas/kontakty/reklamace). Každý takovýto případ se pak z logiky věci řeší individuálně a na základě konkrétních okolností. 

Přeji pěkný den a srdečně zdravím. 

S úctou 
 


Nestihl si vyzvednou hotovost na pobočce, banka mu strhla 2000 korun

Neuskutecneni nahlaseneho vyberu hotovosti.... Gecb ehm moneta
Plakaty jiny osazenstvo stejny.Zde je 0.1% nebo minimalne 500.- Rubas kapsy nema....
Diskutovat (1)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více