Vrba:
K běžnému účtu si otevřel spořící. Zdvojnásobili mu poplatek


28. 07. 2016  00:58     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Klient si stěžuje na svou banku za její přístup k účtování poplatku. Banka mu zdvojnásobila poplatek za e-klíč jen proto, že si zřídil ke svému běžnému účtu ještě účet spořící. Co na to říká banka? ČTĚTE DÁLE!

Vrba: K běžnému účtu si otevřel spořící. Zdvojnásobili mu poplatek




Na stížnost klienta reaguje banka návrhem možného řešení, který poplatek klientovi ušetří. Klient tak může ve spolupráci s bankou věc řešit, aniž by byl ohrožen jeho hlavní cíl - záložní varianta přihlášení pro případ ztráty či krádeže telefonu. 

Stížnost klienta:

Dobrý den, Dnes jsem se potkal s jedním, myslím hodně nesmyslným, bankovním poplatkem. Jsem klientem Raiffeisenbank. resp. začínal jsem ještě u Expandiabanky, poté ebanky. Z té doby si nechávám elektronický klíč k přihlašování na účet (kalkulačku). Standardně využívám samozřejmě autentizace přístupu prostřednictvím zprávy na mobilní telefon. E-klíč mám jen jako záložní 
variantu pro případ ztráty/krádeže telefonu. Za tuto službu, jež byla ze začátku zdarma, platím měsíčně 89,-Kč. S tím jsem více méně smířený.

Minulý měsíc jsem si zřídil ke svému účtu ještě spořicí účet. A ve výpisu jsem zjistil, že se mi poplatek za e-klíč účtuje ještě jednou - 
za přístup ke spořicímu účtu.  Podotýkám, že oba účty jsou přístupné z jednoho webového portálu - z jednoho elektronického bankovnictví, z jednoho přihlášení. Fyzicky mám e-klíč také pouze jednou. Banku to nestojí ani korunu. Zjistil jsem, že při dnešních úrokových sazbách jsem tím pádem za spořicí účet zaplatil víc, než jsem na úrocích vydělal. Zkusím ještě vymoct na bance zrušení přístupu na spořicí účet prostřednictvím e-klíče, protože jej nepotřebuji a zachovat přístup pomocí e-klíče k běžnému účtu. Ale tomu, že se mi to povede, dávám šanci tak 10%. Takže si můžu vybrat. Zrušit spořicí účet, nebo platit za službu, kterou nechci a nepotřebuji. S pozdravem

Reakce banky:

Osobní elektronický klíč (OEK) je využíván primárně v segmentu podnikatelů a firem, kde je skutečně poplatkován každý účet, na který má uživatel s daným OEK přístup. Jako zdůvodnění mohu uvést konkrétní příklad z praxe, kdy jeden účetní ovládá účty různých subjektů, a pak samozřejmě každý z těchto subjektů platí za přístup na účet prostřednictvím daného bezpečnostního prostředku. V segmentu fyzických osob je nejběžnějším způsobem přístupu na účet tzv. SMS klíč. Mohu klienta ubezpečit, že u tohoto systému přihlašování neregistrujeme žádné dlouhodobé výpadky a není tak nutné míti záložní variantu ve formě OEK. Jako případnou záložní variantu bych spíše doporučil aktivaci mobilního bankovnictví s naší aplikací Mobilní eKonto, které je vedeno bez poplatku. To ovšem neřeší situaci, kterou klient zmiňuje, a totiž případnou ztrátu či krádež mobilního telefonu. Pokud má klient OEK aktivován jen pro tento případ, pak lze samozřejmě OEK tzv. odřadit od jednoho z účtů (v tomto případě patrně spořicího). Po přihlášení do internetového bankovnictví prostřednictvím OEK pak klient uvidí pouze svůj běžný účet a spořicí účet bude moci dále jednoduše ovládat pomocí autentizačních SMS zpráv. Pokud toto klient požaduje, ať se prosím obrátí na jakoukoli naši pobočku či bezplatnou telefonní linku. Kolegové mu samozřejmě rádi vyjdou vstříc. 

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ PŘÍBĚHY KLIENTY A REAKCE BANK V NAŠÍ VRBĚ NALEZNETE ZDE!



Vrba: K běžnému účtu si otevřel spořící. Zdvojnásobili mu poplatek

Diskutovat (0)