Spletl se v čísle účtu. Banka mu strhla 8 procent z této částky


10. 11. 2016  00:30     Miroslav Zeman     komentáře (1)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Banka sice klientovi strhla při vrácení špatně zaslané částky na neexistující účet o 8 procent z celkové placené částky méně, ale bohužel se stále neví, která z bank to udělala. ČTĚTĚ DÁLE!

Spletl se v čísle účtu. Banka mu strhla 8 procent z této částky




Podle stížnosti našeho čtenáře došlo k velmi nákladnému zúčtování transakce, při níž klient uhradil částku ze svého dolarového účtu na neexistující účet u jiné banky. Přišel tak o 8 procent z transakce. Která banka za tuto ztrátu může? Klientova prvotní banka, z jejíhož účtu klient posílal své prostředky, nebo banka, na jejíž neexistující účet měly být prostředky poukázány? Situace je dosti nepřehledná.

STIŽNOST ČTENÁŘE:

Dobrý den,

prosím o radu:

při interním bankovním převodu u České spořitelny (z mého účtu USD na další můj účet KČ) jsem zadal chybně kód banky příjemce (místo 0800 jsem zadal 0600). Částka byla vrácena bankou MONETA (dříve GE Money) z titulu neexistujícího účtu - nicméně transakce byla provedena jako odkup a následný prodej USD. To znamená při rozdílu valuta nákup/prodej rozdíl ca 2 Kč.

Výše transakce byla 150.000 Kč; poplatek bance tedy činí řádově 13.000 Kč.

Pokoušel jsem se prostřednictvím ĆS projednat transakci s cílem úhrady storna (řádově 500), ale reakce MONETA banky byla absolutně negativní.

Existuje nějaký postup, pomocí kterého bych domohl úhrady přiměřené částky za chybné zadání kódu banky a zrušení výše uvedeného zúčtování, které představuje zhruba 8% z výše transakce?

děkuji za názor

VYJÁDŘENÍ BANKY:

Domníváme se, že pochybení není na naší straně. Pokud se jednalo o platbu na neexistující účet, tak byla automaticky  vrácena.

Z toho co popisujete, tak platba byla zaslána v měně CZK, jak sám klient ČS píše, tak převáděl prostředky z USD účtu na CZK účet. K první konverzi tedy došlo v ČS. Účet u nás neexistoval, a prostředky ve stejné výši byly vráceny odesílající bance, která prostředky připsala zpět na účet, ze kterého odcházely, tedy na USD účet jejich klienta. Rozdíl mezi deviza prodej/nákup je v kompetenci dané banky. Rozdíl v konverzi mezi nákupem a prodejem vznikl dle našeho názoru v ČS.

Pokud nám klient přímo pošle detaily ohledně čísla účtu atd., můžeme se na případ znovu podívat.

 

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ NÁZORY, STÍŽNOSTI KLIENTŮ A VYJÁDŘENÍ BANK NALEZNETE ZDE!



Spletl se v čísle účtu. Banka mu strhla 8 procent z této částky

Toto aj absudnost, ale poznam to sam velmi dobre. SEPA a SWIFT are dead my friend.
Pozri sa, zil som v USA 10 rokov a na uzemie este pred nejakou EU a ich stupidnymi nariadeniami, som...
Diskutovat (1)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více