Vrba - Obyčejná věta s razítkem může stát i 250 korun


19. 10. 2017  00:24     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Klientka si stěžuje na poplatek 250 korun, který banka účtovala za vydání potvzení o jedné větě s razítkem a podpisem. Je takový poplatek odůvodněný? A co na to banka?

Vrba - Obyčejná věta s razítkem může stát i 250 korun




Klientka nám zaslala stížnost na Fio banku. Jedná se o vystavení klasického jednoduchého potvrzení s razítkem, kdy banka účtovala 250 korunový poplatek. Klientka považuje takto vysoký poplatek za jednoduché, obyčejné potvrzení s jednou větou za přemrštěný.

Stížnost klienta:

Dobrý den,
ráda bych se s Váma podělila o zážitek z Fio banky. 
Syn vyřizoval úvěr. Úvěrová společnost jej zažádala o doklad z jeho banky, kterou je již výše zmiňována Fio banka, a to: doklad o zrušení kontokorentu, který měl kdysi aktivovaný. Kontokorent byl zrušen komunikací přes internetové bankovnictví. Tuto komunikaci jsme předali úvěrové společnosti, ta ovšem chtěla přímo doklad z Fio banky, ač jinak si ověřila, že je kontokorent opravdu zrušen.
Zašli jsme do Fio a žádali vystavit doklad, že je kontokorent k účtu neaktivní. Nastal problém. Prý banka takové formuláře nemá, doklad nám nedá a stačí komunikace viz internetové bankovnictví-což je prý její oficiální doklad. Požádali jsme, aby nám tedy tento doklad orazila razítkem a podepsal někdo z Fio. Bylo nám řečeno, že to nelze. Až na naše naléhání, že nám proto"stojí"úvěr, nám bylo sděleno, ať příjdeme druhý den, že centrála vytvoří potvrzení o zrušení kontokorentu. Následující den jsme šli do banky. Doklad nebyl a pokud jej chceme, máme přijít později. Finále: byl nám předán formát A4, věta že kontokorent byl zrušen k účtu tomu ke dni onomu. Razítko!!!Podpis!!! a 250,--Kč poplatek. 
Takže den a půl, stála v domovské bance tato jediná věta a dále pak: připadali jsme si tam jak otravný hmyz, který si to snad vymyslel. Jinak: úvěrová společnost byla konečně spokojena. 
I. J.

Vyjádření banky Fio ke stížnosti:

Zrušení kontokorentu lze skutečně vyřídit online přes internetové bankovnictví, klient je seznámen se všemi okolnostmi i datem, ke kterému je kontokorentní úvěr ukončen. Součástí ale není oficiální potvrzení o ukončení použitelné pro jinou instituci. Na základě individuálního požadavku klienta jsme samozřejmě schopni potvrzení vydat. Vzhledem k tomu, že potvrzení vydává centrála Fio banky, nikoliv pobočka, nejsme schopni ho vygenerovat na počkání. Zpravidla je potvrzení pro klienta připravené na pobočce do druhého dne. Vydání takového potvrzení je zpoplatněno dle našeho ceníku, položka je uvedena v odstavci VIII, bod 10. Pokud klient s poplatkem nesouhlasí nebo má pocit, že mu byl naúčtován neprávem, může podat reklamaci a celou situaci posoudíme.

S pozdravem

Zdeněk Kovář
Fio banka

DALŠÍ STÍŽNOSTI KLIENTŮ A VYJÁDŘENÍ BANK NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI VRBA ZDE!

 



Vrba - Obyčejná věta s razítkem může stát i 250 korun

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více