Komentované zprávy bank:
Air Bank stále vydělává a KB v novém
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak vyřizovat úvěr v bance. Nenechte se uvést do tísně a spěchu
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
Finanční poradna serveru BP: Než si půjdete pro hypotéku nechte si udělat odhad
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Sjednání úvěru osobně na pobočce, nebo přes internet?
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Air Bank v 1. pololetí vydělala 277,3 mil. Kč, má už přes 550 tisíc klientů
Air Bank v prvním pololetí vykázala čistý zisk 277,3 milionů korun. Oproti stejnému období loni byl zisk banky vyšší o 596 %. Výraznou meziroční změnu způsobilo stejně jako v prvním čtvrtletí hlavně tržní přecenění investic. Bance se také dál dařilo zvyšovat počet klientů a objem poskytnutých úvěrů.
I kdyby za takto výborným ziskem stálo z velké části přecenění investic, jedná se o velmi dobrý výsledek této nízkonákladové banky. A zisk zřejmě vykáže Air Bank i za celý již končící rok 2017. Je tak už zcela zřejmé, že pomluvy o tom, že banky bez poplatků nemohou fungovat a být dlouhodobě ziskové nejsou pravdivé. Pokud by banka udržela podobné tempo zisku i v druhém pololetí, mohl by dosáhnout její zisk teoreticky půl miliardy korun a to už není ani ve srovnání s dalšími mnohem většími bankami málo. Banka také dosáhla 550 tisíc klientů. Tři nízkonákladové banky, tedy Air Bank, Equa Bank a Fio banka tak už celkově dosahují 1,5 milionu klientů. To už by odpovídalo počtu klientů jedné z největších tuzemských bank.
Komerční banka představuje nový koncept běžných účtů
Samozřejmostí všech účtů je internetové i mobilní bankovnictví s bezpečnostním řešením IBM Trusteer a platební karta se všemi výběry z bankomatů KB zdarma. Vylepšený bezplatný účet MůjÚčet od Komerční banky bez nutnosti plnění jakýchkoli dodatečných podmínek získává automaticky více než 850 tisíc stávajících klientů banky. KB tak ruší dosud platné podmínky pro získání bezplatného vedení účtu. Výběry z bankomatů Komerční banky jsou nyní pro všechny klienty s kartou KB zdarma. Novinka – MůjÚčet Plus za 39 Kč - zahrnuje navíc v porovnání se základním účtem MůjÚčet všechny odchozí elektronické transakce a dva výběry z bankomatů ostatních bank. Přechod na MůjÚčet Plus lze jednoduše sjednat prostřednictvím internetového nebo mobilního bankovnictví či na jakékoli pobočce KB.
Jakékoliv vylepšování účtů a modernizace internetového i mobilního bankovnictví musíme ocenit, zvlášť pokud se skutečně podaří. A Komerční bance se výrazného zlepšení bankovnictví skutečně podařilo dosáhnout. Velmi přehledně můžeme ovládat všechny účty u této banky, včetně dalších produktů, který u KB využíváme, tedy například penzijní připojištění, hypotéku, kreditní karty, vše velmi dobře a přehledně zpracované. Ocenit lze také bezpečnost transakcí a fakt, že můžeme autorizovat transakce a přihlašovat se do mobilního bankovnictví otiskem prstu.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE TISKOVÝCH ZPRÁV BANK NALEZNETE ZDE!