Komentované zprávy bank:
KB roste jak z vody, ČS bude bydlet v novém
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Česká spořitelna: Novou centrálu České spořitelny navrhne 15 architektonických firem, vítěze vybere odborná porota
Celkem 166 architektonických studií zareagovalo na výzvu České spořitelny, která vypsala v září ve spolupráci se studiem MOBA otevřenou mezinárodní architektonickou soutěž. Spořitelna se stala vůbec prvním významným soukromým investorem v Česku, který organizuje architektonickou soutěž takto otevřeně.
Je vidět, že zprávu o novém sídle myslí Česká spořitelna skutečně vážně. A nové sídlo nemá být jen obyčejná krabice. Spořitelna tak do nového sídla skutečně hodlá výrazně investovat. Investice do sídla či produktů velmi vítáme, protože smysluplným způsobem se využijí zisky této banky, které činí více než 10 miliard ročně. Náklady na nové sídlo se tak bohatě zaplatí ani ne z poloviny jednoho ročního zisku. Můžeme se tak už těšit jak bude nové sídlo této jedné z největších tuzemských bank vypadat a co bude nabízet.
ČSOB: Nové verze smartbankingu ČSOB a Poštovní spořitelny nabízejí produkty z celé bankopojišťovací skupiny
Nová verze aplikace ČSOB a Era smartbanking v rámci konceptu bankopojištění nově klientům přináší možnost zobrazení vybraných produktů ze skupiny ČSOB. Nyní tak na jednom místě naleznou aktuální stav životního pojištění, hypotéky, penzijního spoření, cenných papírů a dalších bankovních služeb. Mobilní aplikace smartbanking má již více než 700 tisíc stažení, dostupná je na všech chytrých zařízeních včetně hodinek a je ke stažení na AppStore, Google Play i Windows Store.
Přicházejí lepší zítřky. Představte si, že u banky můžete vyřídit i veškeré pojistky a pojištění. Banka tak v podstatě jen využívá multiplikačních efektů. Pro standardní klienty ale toto nemá vážnější význam. Pokud vidíte něco skvělého na tom, že si v internetovém nebo mobilním bankovnictví objednáte v rychlosti nějaké pojištění, které se jeví na první pohled jako skvělé, ale ani se neseznámíte podrobně s výlukami a dalšími podmínkami, pak je to na vás. Mnohem lepší je, když v těchto aplikacích využijete vynikající finančních služby, vztahující se k účtu, bankovním službám, nebo platebním službám. Objednání zájezdu, nebo placení poplatku, nebo pojištění už je spíše jen bonus.
Komerční bance se zvýšil počet klientů, solidně rostlo retailové úvěrování a objem spravovaných aktiv klientů. Čistý zisk vzrostl díky nízkým nákladům na riziko
Komerční banka dnes zveřejnila své konsolidované výsledky k 30. září 2017. Objem hrubých úvěrů vzrostl o 2,0 % na 605,1 miliardy Kč1. Z toho financování úvěrů občanům na bydlení stouplo o 7,9 % a spotřebitelské úvěry vzrostly o 6,4 %. Klientské vklady vzrostly o 9,7 % na 777,5 miliardy Kč2. Objem aktiv klientů Skupiny KB v podílových fondech, penzijních spoření a životním pojištění vzrostl o 8,3 % na 160,9 miliardy Kč.
Velmi pozitivně hodnotíme, že Komerční bance, jako jediné z velkých bank roste dlouhodobě počet klientů. Například u České spořitelny zaznamenáváme průběžný odliv klientů. I to svědčí o tom, že banka si své klienty udržuje a navíc získává i přes dravou konkurenci nízkonákladových bank klienty nové. Banka si také udržuje solidní hospodářský výsledek a to i po vyloučení jednorázového vlivu podílu v kartové asociaci. Je vidět, že se Komerční banky její klienti nebojí a jsou jí věrní.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE TISKOVÝCH ZPRÁV BANK NALEZNETE ZDE!