Kniha Patrika Nachera:
Jak se můžete nechat opít rohlíkem?


04. 07. 2018  00:49     Miroslav Zeman     komentáře (0)

STŘEDEČNÍ SERIÁL - KNIHA KONEC FINANČNÍCH NEGRAMOTŮ V ČECHÁCH: Jak se někdo může vůbec opít rozhlíkem? Jde to. Budete se divit. ČTĚTE DÁLE!

Kniha Patrika Nachera: Jak se můžete nechat opít rohlíkem?




Nenechat se opít rohlíkem – aneb platíme povinné ručení, a když se nám něco stane, pojišťovny se vytasí s nevídanými vytáčkami, aby plnily co nejméně. Přímo učebnicový příklad najdeme v situacích, kdy se jim nechce plně platit za nové náhradní díly v momentě, kdy bourané auto je starší. Jako důvod pojišťovny uvádějí, že zaplacením všech nákladů, tedy uhrazením zcela nového náhradního dílu, by se poškozený vlastně obohatil! A tak se pojišťovny snaží proplatit jen jejich část, která podle nich odpovídá hodnotě původního dílu, který se nahrazuje, vyměňuje (na principu amortizace). Jedna stěžejní informace pro čtenáře – Ústavní soud tento postup pojišťoven zakázal a vycházel z logiky, která je jasná i malému dítěti, že ke zhodnocení staršího vozidla díky novým náhradním dílům nemůže po nehodě nikdy dojít, protože bourané auto bude mít prostě z principu vždy nižší hodnotu než nebourané. Jinými slovy, tentokrát máme v zádech silného spojence, což u nás není až tak obvyklé a v této knize takových situací moc nenajdeme. Pokud jsme tedy s vyplacenou částkou od pojišťovny nespokojeni a důvodem byl výše zmíněný případ, braňme se. Nejprve přímo u pojišťovny, v krajním případě i soudně. Bez okolků v tomto případě „kujme železo, dokud je žhavé“.

A teď, jak to také funguje. V některých pojišťovnách mají nastavené interní postupy pro jednání s klienty na principu, který bychom mohli nazvat „třikrát a dost“. Tedy první nabídka pojišťovny na plnění je minimální a sebevědomí klienti s tím vyjádří nesouhlas. Ve druhém kole se už částka blíží k představě klienta, takže pokud to „nezabalil“ už napoprvé, většinou skončí v této fázi. Skutečně vytrvalí jedinci ale pokračují dál, do kola třetího. Pokud ani nyní nedojde k dohodě, odchází klient s tím, že se obrátí na advokáta, právníka například z dTestu nebo si nechá udělat znalecký posudek a celý spor bude řešit před soudem. Je to tak trochu hra nervů. Pak se totiž stává, že se pojišťovna klientovi ozve s tím, že to znovu spočítali a plnění bude přece jen vyšší. Logika je jasná – vyhovět plně jen těm, kteří se opravdu důsledně brání.

Další díly našeho seriálu o knize Konec finančních negramotů v Čechách si můžete přečíst ZDE!

NOVOU KNIHU PATRIKA NACHERA SI MŮŽETE ZAKOUPIT PŘÍMO ZDE!

Konec negramotů



Kniha Patrika Nachera: Jak se můžete nechat opít rohlíkem?

Diskutovat (0)