Komentované zprávy bank:
Equa Bank reklamuje a RB vydělává
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Sjednání úvěru osobně na pobočce, nebo přes internet?
Finanční poradna serveru BP: Než si půjdete pro hypotéku nechte si udělat odhad
TÝDENNÍ SERIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Statisícové pokuty u úvěrů jsou stále realitou
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Equa bank představuje nové reklamní spoty
Na rok 2018 připravila Equa bank novou reklamní kampaň. Se svým sloganem „S Equa bank je vše pohádkově snadné“ zdůrazňuje kampaň snadnost změny banky. Žádná kouzla ani triky, ale transparentní a cenově výhodné bankovní produkty, které si svou snadností a jednoduchostí získají i postavy z pohádkového světa. Tváří banky zůstává i nadále Roman Vojtek, režisérkou spotů se stala Alice Nellis.
Equa Bank má stejně jako Air Bank poměrně nápaditou reklamu. Její hlavní doménou a předností je vtipnost a důraz na tradiční české pohádky. Charakter reklamních spotů tak je tak obdobný u všech čtyřech nízkonákladových bank. Tím se tyto banky odlišují od jiných reklamních konceptů, které používají jejich větší konkurenti. Hlavním výstupem reklam je přehlednost a jednoduchost vyřízení příslušných služeb na což mnoho klientů velmi dobře slyší.
Za rok 2017 vykázala Raiffeisenbank rekordní zisk ve výši 2,82 miliardy korun
Čistý zisk banky za rok 2017 dosáhl výše 2,82 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 8,5 %. Celkové provozní výnosy banky vzrostly o 1,2 %. Jde o jednoznačně pozitivní trend vzhledem k tomu, že v roce 2016 výnosy jednorázově navyšoval příjem z prodeje činností souvisejících s akceptací platebních karet (tzv. acquiring) a rovněž výnos z prodeje akcií společnosti Visa Europe.
A máme tu další banku, která se může pochlubit ziskem za rok 2017. V tomto případě se jedná o zisk 2,82 miliardy korun. Nárůst zisku přitom činí 8,5 procenta. Co by se za jiných okolností mohlo skutečně pochválit, to v tomto případě zrovna chválit nemůžeme. I v případě této banky dojde k odplutí zisku téměř v celé výši do zahraničí, kde vylepší bilanci svého majoritního vlastníka. ČR a její občané tak z tohoto slušného zisku téměř nic mít nebudou.
Komerční banka předělala od základu svoje webové stránky
Zcela novou platformu použila Komerční banka při tvorbě svých nových webových stránek, které se vyznačují přehledností, jednoduchostí a srozumitelností. Zásadní inovací je vytvoření samostatných domovských stránek pro hlavní skupiny klientů – občany, podnikatele a firmy. Na české poměry je výjimečná i cenová otevřenost, neboť u většiny produktů nalezne návštěvník stránek přímo informaci i o ceně. Získat bankovní produkt nebo službu je nyní díky novým stránkám KB jednodušší než nakupování na klasickém e-shopu.
Přeměna webových stránek se docela povedla. Nenajdeme tedy na změnách nic převratného, nebo zcela inovativního. KB vychází z již vyzkoušených a použitých modelů, ale vlastně je to i dobře. Není dobré zkoušet nevyzkoušené věci přímo na klientech. Stránky jsou tak přehledné a našel jsem v nich vše co jsem hledal a potřeboval. Opět se tedy jedná o inovaci a změnu, kterou můžeme pochválit.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE TISKOVÝCH ZPRÁV BANK NALEZNETE ZDE!