ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví


18. 05. 2020  00:12     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČSOB hodlá v následujících letech investovat do svého mobilního a internetového bankovnictví, a propojení svých odborníků na bydlení a investice s klienty banky on-line. Nejprve z poboček a v budoucnu i z pohodlí domova. ČSOB chce být bankou pro každý příběh svých klientů.

ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví




Na otázky serveru Bankovní poplatky (www.BankovniPoplatky.cz) odpovídal Jan Sadil, člen představenstva ČSOB, zodpovědný za oblast Retail. Rozhovor se týká projektů a má sloužit k informování čtenářů a účastníků následujících anket, aby se mohli zorientovat v problematice a lépe banky poznat a pochopit.

  • Patříte k významným, velkým bankám, které investují do rozvoje svých služeb a produktů. Které ze služeb nebo produktů byste označili za největší specialitu Vaší banky, jako TOP produkt, v němž patříte k nejlepším na trhu?

Produktem, kterému maximálně věříme a v roce 2020 ho budeme opět významně rozvíjet je Smartbanking ČSOB. Jsme velká Skupina, proto je naším letošním cílem do Smartbankingu připojit co nejvíce funkcí a značek, aby lidé mohli spravovat všechny produkty, které v naší skupině mají přes jedno rozhraní. Zájem lidí o banku v mobilu, ale i internetové bankovnictví je enormní. Pracujeme ale i na službách a produktech, které patří spíše do fyzického světa. Například koncept ČSOB Živě umožňuje spojit se z pobočky s experty na bydlení, pojištění nebo investice, aniž by klient musel jednotlivé odborníky „obíhat“.  Zásadní je pro nás i Investiční portál, který propojen s internetovým bankovnictvím a přináší další možnost jak zhodnocovat prostředky bez nutnosti návštěvy pobočky.

  • Jakým směrem se bude bankovnictví v České republice, případně v Evropě, vyvíjet v následujících dvaceti letech?

Bankovnictví bude určitě ovlivňovat éra digitalizace a pokračující nárůst bezkontaktních plateb. Většina produktů a služeb bude fungovat v online prostředí, významně se budou proměňovat pobočky. Budou se z nich stávat spíše poradenská centra, kde lidé budou řešit komplikovanější požadavky spojené s bydlením, spořením či investicemi. Za nás je důležité zdůraznit trend partnerství a aliancí. Například bezkontaktní placení v hromadné dopravě, kde už nyní spolupracuje s více než 40 regiony a městy. Také jako banka pronikáme do světa e-commerce, kde garantujeme bezpečnost transakcí díky našim platebním branám, ale spolupracujeme i na projektu MallPay odložených plateb, který budeme rozšiřovat o další možnosti.

  • Jaké největší inovace pro své klienty Vaše banka, pro nejbližší rok či dva, připravuje? Pokud nechcete sdělit konkrétní inovace, tak alespoň směr inovací, kterým se hodláte ubírat? A jaká inovace bude pro klienty bank, podle vašeho názoru, v nejbližších letech zásadní a nejpodstatnější? – např. placení otiskem prstu, platební kiosky, mobilní bankomaty, spravování rodinných financí bankou, interaktivní poradenství banky apod.

Půjdeme cestou dalšího zlepšování Smartbankingu, tedy mobilního bankovnictví, a integrace různých služeb do této platformy. Přitom ale Smartbaning zůstane jednoduchý a přehledný. Zároveň budeme dále rozvíjet koncept ČSOB Živě, tedy proměnu pobočkové sítě a související možnost propojení s různými experty naší skupiny z jedné pobočky. V budoucnosti bychom tuto službu chtěli zprovoznit i z pohodlí domova. Směr, kterým se i nadále budeme ubírat je naše strategie „Digitálně a s lidmi“. Inovace budeme soustředit jak na digitální, tak na fyzické prostředí a vymýšlet je tak, aby fungovaly pro všechny lidské příběhy a životní situace.

Poštovní spořitelna

Od letošního roku se zaměříme na digitalizaci klientů Poštovní spořitelny a představení výhod, které nabízí mobilní bankovnictví. Pomohou nám v tom specializované přepážky na České poště, která je naším exkluzivním partnerem pro poskytování finančních služeb. Těch máme už 315, letos by mělo 30 přibýt.

  • V posledních letech je silným trendem v našem bankovnictví zaměření i na jiné služby než jen půjčování peněz nebo spravování vkladů klientů. Banky poskytují pojištění, pro své klienty investují, umožňují jim platit účty, spravovat rodinné finance, radit, vzdělávat. Jaké z těchto, řekněme mimobankovních činností, budou v následujícím období pro vás a vaši banku prioritou?

Služby a produkty naší skupiny jsou založeny na modelu bankopojištění – silném propojení bankovních služeb a pojištění. Zároveň u nás klienti kompletně vyřeší potřeby související s bydlením díky dvou „jedničkám“ v našem portfoliu, Hypoteční bance a stavební spořitelně ČMSS. To je nabídka pro naše klienty. Trendem je ale poskytovat služby i lidem, kteří s námi ještě „nebankují“. Jedná se například o placení ve veřejné dopravě – validátory pro bezkontaktní nákup jízdenek v autobusech a v tramvajích MHD ve více než 40 regionech a městech po celém Česku. Zároveň jsme silní v oblasti e-commerce. Přes naše platební brány se uskuteční zhruba 40 % online nákupů, s Mall Group spolupracujeme na odložených platbách MallPay.

  • Náš server se zaměřuje na zvyšování finanční gramotnosti mladých lidí, ale i například seniorů. Právě orientace klientů a jejich vzdělávání v oblasti financí je i prioritou mnohých bank. Jaké konkrétní projekty Vaše banka podporuje, s jakými výsledky a jaké jsou cíle, kterých byste chtěli dosáhnout?

Finanční vzdělávání a gramotnost jsou naše priority v rámci společenské odpovědnosti ČSOB. Od roku 2016 realizujeme na základních a středních školách po celé republice program Finanční vzdělávání ČSOB pro školy – doplňkové vzdělávání, které školám pomáhá vyučovat finanční gramotnost od základních pojmů až po plánování rodinného rozpočtu a prevenci dluhové pasti. Na programu se podílí více než 440 našich zaměstnanců, dosud jsme takto vyškolili přes 30 000 dětí na základních a středních školách. Věnujeme se i tématu, které s finanční gramotností úzce souvisí. Od letošního roku budeme školám nabízet vzdělávání v oblasti digitální bezpečnosti, které jsme připravili ve spolupráci s experty a preventisty Policie ČR. S policií jsme uzavřeli dohodu o spolupráci, půjde o dlouhodobý projekt, jehož cílem je upozorňovat děti na rizika, která jim na internetu a sociálních sítích hrozí a učit je bezpečnému chování v digitálním světě. Rovněž jsme získali akreditaci MŠMT pro výuku učitelů v oblasti finanční gramotnosti, kterou zahajujeme v letošním roce. Cílem všech těchto aktivit je samozřejmě zvyšování finanční gramotnosti obyvatel, přičemž prioritu mají ohrožené skupiny, děti a senioři.  Finanční gramotnost je součástí DNA naší skupiny.

  • Nemalou skupinou klientů bank jsou i lidé se zdravotním postižením. Jak této skupině lidí usnadňuje či zpřístupňuje banka využívání finančních služeb? Jaké konkrétní projekty, produkty a služby pro tuto skupinu lidí nabízíte a jaké plánujete do budoucna?

90 % našich poboček je bezbariérových, v polovině poboček nabízíme službu eScribe, která usnadňuje komunikaci mezi bankou a neslyšícími díky přepisu hovoru. Neslyšícím a nedoslýchavým nabízíme také on-line přepis klientské linky. 51 našich poboček je vybaveno akustickými majáčky pro nevidomé, 94 % našich bankomatů disponuje hlasovou navigací pro nevidomé. Připravujeme novou službu voicebanking, která nevidomým a vážně postiženým umožňuje ovládat on-line bankovnictví hlasem. Realizujeme také program ČSOB Karta dobré vůle – klienti z každé transakce mohou přispívat na dobročinné účely konkrétním lidem. Společně jsme takto pomohli 250 lidem celkovou částkou více než 10 milionů korun.

  • Velkým tématem současnosti, a to i v oblasti bankovnictví, je ekologie. V této souvislosti provozuje náš server také část hodnocení vstřícnosti bank z pohledu jejich ohledu na ekologické aspekty – Zelená banka. Jaké projekty Vaše banka podporuje v oblasti ekologie, jaké jsou nejvýznamnější kroky banky vedoucí k zelenému provozu? – zateplení budov, třídění odpadů, pořizování elektromobilů, úsporné svícení, topení, ekologický tisk, úspory papíru, elektronizace podpisů apod.

Ekologie a udržitelnost jsou jedním ze základních pilířů, na kterých stavíme naše podnikání. Začali jsme u sebe – naše centrála v pražských Radlicích ČSOB Kampus splňuje ty nejpřísnější požadavky na ekologickou certifikaci LEEDS Platinum. I proto se ČSOB jako jediná banka stala členem České rady pro šetrné budovy. ČSOB Kampus užívá šetrně energie, má vlastní systém geotermálních čerpadel (největší v ČR) a využívání dešťovou vodu. Výrazně jsme snížili objem vyprodukovaného odpadu, v naší každodenní práci se řídíme zásadami paperless – tiskneme minimálně. I klienti na pobočkách si vyřídí mnohé služby bez jediného papíru. Ekologicky se chováme i při poskytování bankovních služeb firmám – nefinancujeme nové uhelné projekty a zaměřujeme se na udržitelnou energetiku. Pomáháme lidem získat dotace v programu Nová zelená úspora, lidem, kteří si pořizují nemovitosti v energetické třídě A nebo B, poskytujeme výhodnou Zelenou hypotéku.

  • Jste bankou pro všechny, nebo máte konkrétní cílovou skupinu, na kterou se prioritně zaměřujete nebo se hodláte zaměřovat do budoucna? Jaké aktivity a rozsah služeb případně hodláte rozšiřovat ke konkrétním skupinám klientů?

Finanční skupina ČSOB je retailovou bankou a pojišťovnou, která má čtyři miliony klientů, včetně Poštovní spořitelny, jejíž klienti jsou obsluhování prostřednictvím obchodní sítě České pošty a nově i na modrých pobočkách. I v budoucnu chceme zůstat bankou pro širokou populaci, a hlavně bankou pro „každý příběh“, která umí svým klientům pomoci v každé životní fázi.

  • Jaký je nejbližší a největší cíl Vaší banky nebo Váš osobně pro tento či příští rok 2021?

Stejně jako doposud chceme oslovovat retailové klienty a moc stojíme o to, aby u nás měli co nejvíce produktů a využívali co nejvíce služeb. Pro klienty je to výhodné a šetří to čas. Lidé nás vnímají jako banku, která je dostupná a poskytuje kvalitní produkty a služby. Tento standard musíme udržet i nadále, a pokračovat v digitalizaci klientů a rozvíjení našich online služeb.

 

 



ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

31734161284

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

223


ČÍSLO TÝDNE - 223 právě tolik hodin stráví malé a střední firmy papírováním. Vše v souvislosti s plněním úředních povinností. To představuje téměř 10 dnů, každý celých 24 hodin. Stačí aby si každý z nás vzpomněl na vyplňování každoročních daňových přiznání a všech příloh a je jasné o čem se mluví. Byrokracie bohužel v České republice nijak významně neustupuje. Průzkum provádí již čtvrtým rokem Liberální institut.


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více