81letý čtenář radí:
Změňte banku tak jako já!


17. 01. 2013  15:00     Redakce BP.com     komentáře (0)

Do redakce jsme dostali zajímavý, na stroji psaný dopis, adresovaný majiteli serveru www.bankovnipoplatky.com Patriku Nacherovi. V něm čtenář líčí, jak se nechal inspirovat k vyhodnocení nákladů a výnosů plynoucích z vlastnictví účtu Senior u České spořitelny a jak následně prozřel! To jej motivovalo k okamžité změně banky. Vtip je v tom, že čtenáři, panu Jaromíru Lahulkovi, je 81 let. Dopis přetiskujeme - ne proto, že bychom si chtěli "honit triko", ale jako motivaci všem, kdo mohou na změně banky vydělat, ale ne a ne se k tomuto kroku rozhoupat!

81letý čtenář radí: Změňte banku tak jako já!




Vážený pane inženýre Nachere!

.

Jsem obyčejný občan ve věku 81 let a v důchodu jsem ještě 5 let podnikal s dobrým výsledkem, ale nejsem ekonom, a proto jsem s velkým zaujetím četl Váš článek v MF o bankovních poplatcích. Celý život jsem byl klientem České spořitelny. Naivně jsem se domníval, že tato spořitelna má nějaké vazby na rodiny v Česku a její podnikají je sice ovládáno ziskem, ale tak, aby klienti z toho podnikání také něco měli“ Velice jsem se mýlil a Váš článek o bankovních poplatcích mě přivedl k tomu, že jsem si porovnal výsledky mého spořicího účtu Senior a zjistil jsem, že jsem byl celou dobu blbečkem v rukou majitelů této spořitelny!

Budu rád, když moje dále uvedené poznatky posoudíte a uvedete v médiích jako příklad pro další tak hloupé seniory i ostatní klienty tohoto finančního ústavu. Můj účet mě slouží jako příjemce našich důchodů, dále k platbě SIPO, k výběrům z bankomatu a případné platbě faktur za služby. Pokusím se tedy zpracovat můj pohled na zlodějinu tohoto peněžního ústavu!

.

Náš důchod s manželkou činí necelých 20.000 Kč. Posílají nám ho na náš „výhodný“ účet Senior. Během uplynulého roku se pohybuje saldo od cca 70.000 Kč k současným 122.000 Kč. Za minulý měsíc bylo ve vyúčtování celkem 9 položek, a to:

2 x důchod, 1x sociálka, 1x platba vrácená jako příjmy a výdaje byly: 3x bankomat, 1x SIPO, 1x příkaz k úhradě.

Poplatky za tyto úkony činily 3x bankomat á 6 Kč (1x zdarma), platby 4x 2 Kč, položky 5x 5 Kč, příkaz k platbě 1x 15 Kč.   Celkem tedy 12 položek k úhradě. Některé položky jsou tedy účtovány dvakrát!!!

Dále následující: Poplatek Senior účet 25 Kč, Výpis 5 Kč, Poštovné 9,50 Kč. Celkem tedy za položky na výpisu platím 99,50 Kč!!!

Pokud jde o příjmy z mých peněz, tak následuje úplná bomba, a sice vykázaný úrok ze zůstatku na účtu činí 1,04 Kč, což činí dle mého snad dobrého výpočtu 0,001 %. Vezmu-li tedy v potaz skutečnost, že moje saldo lze půjčovat žadatelům o půjčky, tak při minimálním úroku u půjček cca 5 % lze jen na mém vkladu vydělat cca 6100 Kč. Současně za každý zaúčtovaný řádek zaplatím cca 10 Kč! Je to pro mě úplný šok, jak jsem mohl tak blbě nechat u těch podvodníků svoje peníze a myslet si, že jde o slušnou firmu!

.

Vím, že máte asi jiné starosti než řešit tento můj případ, ale věřím, že pokud tento příklad uvedete v médiích, tak se spousta mých vrstevníků probudí ze snu a bude hledat jinou firmu, kde lze uložit přicházející důchody s úrokem, a nikoliv bez úroků!! Já budu díky Vám první, kdo to udělá! V současné situaci je pro důchodce každá koruna dobrá, a tak to musíme využít!

Zdravím Vás srdečně, přeji Vám pěkné Vánoce a zdraví v novém roku a budu se těšit na odpověď!

.

Jaromír Lahulek



81letý čtenář radí: Změňte banku tak jako já!

Diskutovat (0)