Navazujeme na dlouholeté zkušenosti s provozováním ankety o Nejabsurdnější bankovní poplatek, která za dobu své existence přivedla k hlasování v této anketě několik stovek tisíc lidí. Anketa přinesla výsledky v kultivaci prostředí a vztahu mezi klienty a bankami a prokazatelnému úbytku a rušení absurdních i jiných poplatků ze strany bank. V dlouhodobém horizontu se již několik let snižují bankám příjmy z poplatků, tedy poplatky klesají i v absolutních číslech.
Po ukončení ankety o Nejabsurdnější bankovní poplatek, z důvodu dosažení cílů, vyhlašujeme anketu o Nejabsurdnější výluku z pojištění. Tento problém klienty pojišťoven velmi výrazným způsobem trápí a na rozdíl od bankovních poplatků dosud neexistovala žádná iniciativa, která by na tento problém tímto atraktivním způsobem upozornila a zvýšila obecný zájem o tuto problematiku mezi veřejností i poskytovateli pojistek. Pro klienty bank se přitom rozsah a zejména interpretace výluk stává fatálním problémem ve chvíli, kdy jim pojišťovna třeba po mnoha letech placení pojistného, odmítne plnit v těžké či hraniční životní situaci.
KDE:
Anketa bude probíhat na serveru www.BankovniPoplatky.com na hlavní straně a v nové sekci Pojištění.
HARMONOGRAM:
- Vyhlášení na tiskové konferenci ve čtvrtek, dne 15. 3. 2018 – spuštění ANKETY
- Od 15. 3. 2018 do 31. 3. 2018: NOMINACE veřejnosti – nápady čtenář na absurdní výluky a překážky pro pojistné plnění
- Od 31. 3. 2018 do 15. 6. 2018: HLASOVÁNÍ – spuštění a průběh samotného hlasování v anketě
- Od 31. 3. 2018 do 15. 5. 2018: Anketa všech nominovaných poplatků. Dne 15. 5. 2018 vyhlášení tří finalistů
- Od 15. 5. 2018 do 15. 6. 2018: Anketa a hlasování v rámci tří finalistů ankety
- 6. 2018 – CELKOVÉ VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ PRVNÍHO ROČNÍKU ANKETY O NEJABSURDNĚJŠÍ VÝLUKU Z POJIŠTĚNÍ. TISKOVÁ ZPRÁVA.
Navržené a zobecněné absurdní výluky z pojištění a překážky pro pojistné plnění:
- Karenční doba – po uzavření pojištění po určitou dobu pojišťovna nemusí plnit, tedy neplnění v případě vzniku pojistné události po určité stanovené období
- Slovíčkaření, slovní popis podobných situací – například potopa, povodeň, zátopa, vytopení (pojištění se může vztahovat na zátopu, ale už ne na vytopení)
- Zanedbání povinnosti pojištěného – neplnění v důsledku chování klienta, který si podle pojišťovny neplní své povinnosti (například ponechá v době veder otevřenou ventilačku v bytě a bude vykraden)
- Neposkytnutí vyčerpávajících informací – klient neuvede všechny informace o své osobě či majetku (například nesdělení informací o léčení v minulost, i v dětském věku pojištěného, nebo pojištěný neuvede nemoc, o které ani neví, že jí trpí apod.)
- Vznik nepředvídatelných okolností – vyšší moc (například je schválen zákon, který způsobí pojištěnému nějakou škodu, na níž měl pojištění, vznik války, terorismus, situace, se kterými se nepočítalo apod.)
- Výluky omezující klasické životní situace s cílem prodat jiné pojistné produkty – připojištění (například havarijní pojištění neobsahuje pojištění skel, které je nutné připojistit)
- Výluky z hlediska nevhodného umístění pojištěné věci (například pojištěnou ledničku umístěnou v garáži zatopí voda)
- Výluka z hlediska nejednoznačné identifikace (například pojištění domácnosti se nemusí vztahovat na garáž, jiná definice nemoci a úrazu z pohledu pojišťoven apod.)
- Odlišné pojištění pro pojištění stejné či obdobné věci (například se chce pojištěný pojistit proti poškození bytu souseda, typicky vytopení sousedních bytů. Uzavře pojištění odpovědnosti za škodu v běžném životě. Ta se však vztahuje na případy, kdy nám přeteče vana, nebo se odpojí hadice od pračky. Pokud však praskne trubka ve zdi, pojišťovna plnit nebude. Na toto se vztahuje úplně jiný druh pojištění),
- Pojištění výrobku v záruce – pojištěný si pojistí například ledničku, která je poškozena v důsledku zkratu na vedení, nebo přepětí. Pojišťovna v takovém případě odmítne plnit, protože přístroj je v záruce. Prodejce však odmítne reklamaci z důvodu zkratu na vedení. Neplní ani pojišťovna a ani není možné realizovat reklamaci
Anketa o Nejabsurdnější výluku z pojištění 2018
V listopadu 2017 nám pojišťovna nabídla připojištěni na ztŕtu a poškození zavazadla. Samozřejme k po...
Před lety (á 8) mi sousedka přes cestu zakrátila živý plot a to 10 cm nad zemí. Pojištění plotu bylo...
Některé výluky jsou podivné. Já považuji za absurdní, že ač je pojišťovna povinna seznámit klienta s...
Super pojišťovna.Půl republiky má cukrovku a to stačí aby vás okradly. Všechny jsou zloději. Zvlášť ...
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3910 | |
1 USD | 23,9390 | |
1 PLN | 5,8310 | |
1 GBP | 30,4825 | |
1 CHF | 27,1220 | |
100 HUF | 6,1800 | |
1 RON | 5,1022 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar nejdražší za poslední dva roky
13. 11. 2024 - Růst cen v Česku nepolevuje
12. 11. 2024 - Koncem týdne jen tak zlehka
11. 11. 2024 - ČNB pokračuje v uvolňování měnové politiky
08. 11. 2024 - Včera Trump, dnes ČNB a Fed
07. 11. 2024 - Trump má nakročeno k vítězství, dolar posiluje
06. 11. 2024 - Trhy před volbami v USA zatím v klidu
05. 11. 2024