Anketní otázka na téma výběr banky:
„Image je na nic, vedou věcná kritéria“
V uplynulých dvou měsících jste na webu www.bankovnipoplatky.com mohli odpovídat na otázku, která se týkala procesu výběru banky. Konkrétně jsme se s vlnou nástupu nových bank na český trh zajímali o to, zdali při výběru banky upřednostňujete spíše image bankovního domu, nebo věcná kritéria.
A tak jako obvykle nás naši čtenáři nezklamali. Když porovnáme imageová kritéria při výběru banky, jako například pověst, logo, nebo reklama, s věcnými kritérii, které skutečně rozhodují o vašich penězích (kvalita služeb a produktů, úročení vkladů, poplatky), je samozřejmé, že výběr druhé skupiny faktorů by měl být preferován. Vždy a za všech okolností…
VYBÍREJTE S NÁMI NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POPLATEK 2012
Proto nás těší, že se z 565 respondentů ankety téměř tři čtvrtiny přiklonily ke druhému, důležitějšímu kritériu (volba NE – 72 %, tj. 404 odpovědí), zatímco souhlasnou odpověď s preferencí image vyjádřilo jen 21 % respondentů (118 odpovědí). 43 respondentů, což činí 8 procent z celku, volí banku jinak…
„Pověst banky již v situaci, kdy jsou všechny vklady oficiálních bankovních domů standardně do výše 100.000 eur pojištěny ze zákona, již v dnešní době nehraje takovou roli. Spíše bychom se proto měli zaměřovat na pověst spojenou s důležitými faktory, zejm. jak jsou služby kvalitní, kolik stojí ve srovnání s konkurencí nebo jak jsou nám poradci banky ochotni pomoci řešit nejasnosti či problémy,“ řekl k výsledkům ankety analytik Aleš Rod.
Anketní otázka – Upřednostňujete při výběru banky její image (pověst, logo, reklama...) před věcnými kritérii (produkty, poplatky...)?
PS: NEZAPOMÍNEJTE ODPOVÍDAT NA NOVOU ANKETNÍ OTÁZKU!
Blíží se Vánoce. Budete si brát na nákup vánočních dárků úvěr?