Banko, díky:
Když návrh na změnu tarifu zvýší poplatky o tři tisíce měsíčně!


06. 04. 2012  14:40     Tomáš Kulman     komentáře (3)

Bezelstný návrh na změnu tarifu ze strany banky někdy může potěšit, zvláště, když jej nečekáte a příjemně překvapí. Ale v případě našeho čtenáře mu návrh banky spíše hnul žlučí - Citibank mu chtěla 30x zvýšit poplatky! Oslovili jsme i zástupce banky, aby se k dopisu vyjádřil...





DOPIS ČTĚNÁŘE:

"Koncem ledna t.r. jsem obdržel doporučenou poštou dopis od CITIBank Praha, která již dlouhá léta vede můj OSVČ účet. Ačkoli služby se nevyznačovaly vysokou kvalitou a osobního bankéře jsem za celá léta viděl jen dvakrát, unikátní číslo účtu bylo hlavním důvodem, proč jsem neměnil. Navrch se mi podařilo při posledním zvyšování poplatků uhájit poplatek za vedení účtu ve výši 100,-Kč měsíčně. Přes účet běžel moje měsíční fakturace (cca 160 tisíc korun měsíčně) a platební styk – cca 10 – 15 tuzemských položek za měsíc. Banku jsem neobtěžoval svou osobní přítomností, veškerý kontakt probíhal přes elektronické bankovnictví, občas pak přes telefon – zejména když elektronické bankovnictví haprovalo, což bylo cca 3-4x do roka. K účtu jsem měl jednu debetní kartu.
.
Obsahem zmíněného dopisu byl tzv. „návrh“ na změnu tarifu, dle přiloženého sazebníku tato změna znamenala zvýšení měsíčního poplatku ze 100 na 3.000,- Kč měsíčně. Změna tedy dost výrazná. Když jsem se probral, volal jsem osobnímu bankéři, kterého jsem musel pracně vypátrat, neboť jeho služeb jsem nikdy nevyužíval. Na můj dotaz, zda se jedná o předčasný aprílový žert, či je toto zvýšení myšleno vážně, mi sdělil, že vážně, neboť na mém účtu banka prodělává. A že jestli se mi to nelíbí, mohou mi poslat výpověď. Tu jsem ovšem podal neprodleně sám.
.
Chápu, že na mém účtu CITI nevydělávala deseti a statisíce odhaduji, že přímý výnos mohl být cca do 250 Kč za měsíc, bez ohledu na debetní zůstatek na účtu), nicméně silně pochybuji, že by prodělávala – s ohledem na elektronické prostředky jsou náklady na vedení účtu haléřové, stejně jako na provádění převodů – které ostatně byly standardně zpoplatněny. Takže varuji před CITI – evidentně nemá zájem o OSVČ a zaměstnance – na jejich účtech „prodělává“.
.
Přikládám scan dopisu a nového sazebníku, šipka označuje nový výhodný (pro banku) tarif."

REAKCE BANKY (Odpovídá: Marie Mališková, specialista komunikace, Citibank Europe plc.) :

"Citibank Europe plc, organizační složka průběžně přehodnocuje jednotlivé segmenty v rámci své podnikatelské činnosti a snaží se je přizpůsobit novým tržním podmínkám. Celková situace na bankovním trhu se za poslední tři roky výrazně změnila a to vedlo i naši společnost k úpravám nabídky Citi produktů a služeb včetně cenového programu. Naším cílem je zajistit jak komplexní služby pro takové klienty, kteří je dokáží efektivně využít, tak zároveň naplnit očekávání našich akcionářů. Výsledkem této optimalizace je nastavení určité minimální profitability klientů pro banku.

Věříme, že vysoká úroveň poskytovaných Citi služeb, finanční stabilita naší instituce (dlouhodobé hodnocení  společnosti Citibank Europe plc podle ratingové agentury S&P je ‚A‘ a podle ratingové agentury Moody’s ‚A2‘) a v neposlední  řadě individuální přístup banky ke klientům jsou přesvědčivými výhodami pro vzájemnou spolupráci s našimi klienty."

 



Banko, díky: Když návrh na změnu tarifu zvýší poplatky o tři tisíce měsíčně!

taky jsem byl u Citibank
Můj zůstatek u CB se pohyboval cca. 0,5-2 mil. CZK, přesto mi odmítli zvýšit limit kreditky na 20 ti...
Dopis tiskové mluvky CITI
Reakce CITI mne velmi pobavila - nevím, o jaké kvalitě služeb a o jakém individuálním přístupu hovoř...
Tak tohle je bomba..
Prý banka prodělává...hahaha.Když vám někdo svěří peníze, aby je zhodnotil, tak je to vaše neschopno...
Diskutovat (3)