Obrátil se na nás zvídavý čtenář a přeposlal nám zajímavý dopis směřovaný Air Bank, který zatím zůstal bez odpovědi. Zeotali jsme se i my (až nám dorazí reakce, obratem ji zveřejníme), ale přidali jsme náš názor...
DOPIS ČTENÁŘE BANCE:
Dobrý den,
.
dnes jsem se podíval na stránky AIR bank k TOP3 garanci (http://www.airbank.cz/cs/sporici-ucet/top3-garance/) a nikde jsem v přehledu, na kterém dokazujete svůj TOP3 úrok, nenašel Spořicí účet JINAK od AXA bank. Přitom v podmínkách píšete, že nové účty zařadíte další měsíc.
.
Účet JINAK byl zaveden od 1. září, měl se tedy od 1. října objevit ve vašem přehledu. To se tak nestalo, přestože jsem Vás v průběhu září na nový účet upozornil. O účtu se již píše všude na internetu, tak se mi zdá vaše zamlčování jako čistě účelové.
Například:
- Finparada.cz: http://www.finparada.cz/sporeni.aspx -
- Měšec.cz: http://www.mesec.cz/produkty/sporici-ucty/2625/
- E15: http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/akcni-nabidky-sporicich-uctu-jakymi-uroky-nas-banky-lakaji-914651
- Produktovelisty.cz: http://www.produktovelisty.cz/sporici-ucty/clanky/418-sporici-ucet-jinak-aneb-utajena-novinka.html
- Peníze.cz: http://www.penize.cz/sporici-ucty/242915-axa-bank-europe-organizacni-slozka-sporici-ucet-jinak
- atd.
.
Prosím tedy o odpověď, proč se konkurenční účet s vyšším úrokem než nabízí AIR bank nedostal do srovnání? Je to proto, že byste již nebyli v přehledu druzí, ale až třetí? Vy 2,4%, konkurence 2,9% a 2,5%? Doufám, že "chybku" brzy opravíte doplněním účtu, aby to nevypadalo, že AIR bank začíná lhát klientům. To by byl docela problém.
.
S pozdravem,
TZ
NÁZOR REDAKCE BANKOVNIPOPLATKY.COM:
"Nabídka úroku 2,9 procent vypadá na první pohled lákavě, ale je to jenom zdání. Je totiž nutné si uvědomit, že účet JINAK (2,9%) nelze otevřít přes internet, ale dokonce ani na pobočce, ale jen přes poradce, kteří zároveň nabízejí další produkty – viz tento článek:
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=759680
Jedná se o velmi dobře promyšlenou marketingovou strategii, která, jak se zdá, na některé klienty zabírá. Poradenská společnost rozesílá maily provozovatelům porovnávačů a chce být v nich s tímto produktem zařazena, ale zároveň není tento její produkt vlastně nikde oficiálně prezentován standardní cestou, jako jiné SÚ."