Bankovní benefity a bonusy zaplavují trh - II. díl.


10. 12. 2015  00:21     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Banky ve zcela mimořádné míře přicházejí v poslední době s nejrůznějšími bonusy a benefity či odměnami ke svým standardním produktům. Chcete nafukovací balónek, ořezávatko nebo propisku? Sjednejte si bankovní produkt. ČTĚTE DÁLE!

Bankovní benefity a bonusy zaplavují trh - II. díl.




V předchozím díle jsme se zabývali bonusy a benefity, které považujeme za logické a vhodné či přímo prospěšné. Jedná se o bonusy finančního charakteru - bonusy za aktivní používání účtu, odpouštění poplatků, snížení úroků, bezúročná období apod.

Naopak bonusy, které nesplňují podmínku souvislosti s daným finančním a bankovním produktem jsou nejrůznější věcné dary. Samozřejmě se banky snaží tyto bonusy nějakým způsobem na daný produkt či minimálně souvislost uměle našroubovat, nicméně tato snaha je často velmi průhledná.

Snaha uplatňovat tento druh bonusů a odměn nevypovídá o přístupu banky přesvědčovat své klienty o výhodnosti svých produktů jejich mimořádnými parametry a výhodností. Pokud chce banka propagovat svůj produkt, který má sám o sobě být pro klienta výhodný a mimořádný, pak banka propaguje jeho přednosti a výhody. Proč si má klient pořídit právě konkrétní produkt této banky? Pro to aby dostal tablet? Nebo protože ho může zřídit snadno přes internet, nebo je nejlevnější na trhu? Rozdíl v těchto přístupech je zřejmý. A pokud je produkt nejlevnější na trhu, nebo má jiné mimořádné parametry, je nutné k němu přidávat úplně zbytečně mobilní telefon?

V jedné bance tak můžete získat za sjednání produktů skutečně nový tablet. V jiné pak zase nabízejí chytrý telefon. Odůvodněním proč právě mobilní telefon k běžnému účtu je, že je na něm již předinstalováno mobilní bankovnictví. U jiné banky či stavební spořitelny jste pak mohli zase získat investiční stolní hru. O dalších věcných odměnách ve formě v podstatě reklamních předmětů ani nemluvě.

Je přitom zřejmé, že klienti by si neměli zřizovat nějaký finanční produkt jen proto, že k tomu dostanou tyto věcné produkty, ale proto, že je pro ně tento produkt už ze svého charakteru a podstaty výhodný a potřebný.

Jako odpovědní klienti banky se tak rozhodně nenechte ovlivnit reklamou bank, která nabízí ke svému produktu nějakou věc či předmět, který byste jinak využili. Úvěr si nezřizujete proto, že vám k němu někdo přihodí telefon, ale proto, že na něm uhradíte za dobu splácení co nejméně peněz na úrocích, můžete ho například bez sankcí kdykoliv splatit, nebo máte třeba druhou půlku splácení úvěru bez úroků.

I. DÍL ČLÁNKU O BANKOVNÍCH BENEFITECH A BONUSECH NALEZNETE ZDE!



Bankovní benefity a bonusy zaplavují trh - II. díl.

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více