Bankovní nováčci hlásí slibný start. Hon na klienty bude pokračovat


20. 03. 2012  12:52     Marek Homolka (Finexpert.cz)     komentáře (0)

Účty bez poplatku, vysoký úrok na spořicích produktech, či nekonvenční přístup. Nováčci na českém bankovním trhu zvolili při svém startu dobrou strategii. Ve slibně rozjetém začátku chtějí banky pokračovat i letos. Magazínu Finexpert.cz to potvrdili Lukáš Tomis ze Zuno Bank, Rostislav Kocman z Air Bank a Kateřina Pospíšilová zastupující Equa Bank.





Kolik máte v současnosti klientů?

Air Bank: Desátého března jsme dosáhli počtu 20 tisíc klientů.
Equa Bank: Přes 11 tisíc klientů. Vedeme celkem více než 17 tisíc klientských účtů.
Zuno Bank: V Česku a na Slovensku jsme během roku 2011 přilákali téměř 70 tisíc klientů.

Kdo se v současnosti musí nejvíce třást, tedy odkud tito klienti nejčastěji přecházejí?

Air Bank: Z velkých bank, to znamená Česká spořitelna, Československá obchodní banka, Komerční banka, GE Money. Odpovídá to zhruba jejich podílu na trhu.
Equa Bank: Podle našeho očekávání více než 60 procent přecházejících klientů převedlo svůj účet z jedné z 5 velkých bank.
Zuno Bank: Z největších tuzemských bank, tedy z velké trojky, přicházejí ale i od menších hráčů.

Jaká sorta klientů je pro vás zajímavá?

Air Bank: Klienty nesegmentujeme. Obecně se dá říct, že oslovujeme klienty, kteří již s nějakou bankou mají zkušenost a můžou tak porovnat kvalitu služeb, které jim nabízíme, se svojí předchozí bankou.
Equa Bank: Naší cílovou skupinou jsou obecně klienti věkové kategorie 25 let a starší. Jsou to lidé, kteří aktivně vyhledávají informace o bankovních produktech, ohlížejí se na kvalitu a cenu služeb a běžně také používají k obsluze svých financí internetové bankovnictví. Naší cílovou skupinou jsou ti, kteří jsou se svojí bankou dlouhodobě nespokojeni a postupně se rozhodují přejít jinam, za levnějšími službami a lepšími výnosy.
Zuno Bank:  Směřujeme na všechny, kterým se nechce do pobočky, ale rádi si všechno zařídí po internetu, na všechny, které zajímají top úroky na spoření, na všechny, kdo chtějí jednoduché a dobré služby.

O jaké služby je v současnosti ze strany klientů z vaší nabídky největší zájem

Air Bank: Máme dva produkty – běžný a spořící účet. Zájem je srovnatelný o oba typy účtů. Vidíme dva trendy – někteří zákazníci se snaží využít spořicích účtů. Druhým trendem je používání běžného účtu jako svého hlavního, kdy z něj dělají trvalé platby nebo inkasa a pravidelně používají platební kartu.
Equa Bank: Kromě běžných účtů nejvíce klienti využívají výhodné úročení spořicího účtu a zakládají termínované vklady, na kterých nabízíme úrok 3,25% při uložení prostředků na 12 měsíců. Také neustále roste počet klientů, kteří již poptali úrokovou sazbu na refinancování hypotéky.
Zuno Bank: Jednoznačně termínované vklady a spoření. Klientům co nevidět představíme půjčky.

Jakou sumu peněz vám již klienti svěřili?

Air Bank: Toto číslo budeme v budoucnu zveřejňovat čtvrtletně. Nicméně ke druhému únorovému týdnu to bylo více než 5 miliard korun.
Equa Bank: Klienti u nás dosud uložili více než 5 miliard korun.
Zuno Bank: V Česku a na Slovensku se suma pohybuje kolem 18 miliard korun.

Kdy nabídnete úvěry a hypotéky, případně jejich inovace?

Air Bank: Hotovostní úvěry nabídneme v druhé polovině tohoto roku. Poté nabídneme i kreditní karty. O hypotékách jsme se zatím nerozhodli, ale pokud bychom je nabízeli, tak rozhodně ne dříve než v roce 2013
Equa Bank: Hypotéky nabízíme od podzimu. Prvního února jsme představili specializovanou nabídku hypoték právě pro klienty, které čeká v letošním roce změna úrokové sazby.
Zuno Bank: S půjčkami přijdeme velmi brzy, budou k sjednání online. Hypotéky nás čekají až někdy v budoucnu, určitě ne letos.

Co plánujete pro tento rok? Zvýší se počet poboček, zdokonalí se služby, či se nabídnou nové a lepší?

Air Bank: Letos otevřeme 8 až 10 nových poboček. Služby se snažíme vylepšovat průběžně. Z toho, co jsem zatím v předchozích odpovědích nezmiňoval, je aplikace pro mobilní telefony, kterou nabídneme do konce roku. V prvním čtvrtletí pak vylepšíme naše internetové bankovnictví o kategorizaci plateb a přehledy plateb, které umožní mít lepší přehled nad tím, jak svůj účet používáte.
Equa Bank: Kromě masivní podpory nabídky hypoték plánujeme také představení spotřebitelských úvěrů. Na druhou polovinu roku připravujeme výrazné rozšíření nabídky pro malé a střední podnikatele. V tomto směru chceme upoutat pozornost rovněž k neúčelovým hypotékám. Co se týče poboček, aktuálně máme 13 vlastních poboček a jejich počet hodláme nadále zvyšovat - v letošním roce o několik dalších ve velkých městech
Zuno Bank: Zuno přijde s online půjčkou a kontokorentem, později v průběhu roku s kreditní kartou. I nadále se budeme držet strategie "top úroků" z vkladů a spoření, která se ukazuje jako velmi úspěšná.

Jak vnímáte strategii konkurenčních nových bank, které společně s vámi vstoupily v uplynulém roce na trh?

Air Bank: Ke konkurenci se nechceme vyjadřovat. Mají podle toho, co vidíme, jinou strategii než my. My jim fandíme a přejeme úspěch, protože to jen potvrzuje náš názor, že český bankovní trh potřebuje nové impulzy a změnu. A jsme rádi, že na to nejsme sami.
Equa Bank: Každá banka má svoji strategii. Konkurence si samozřejmě všímáme, ale hlavně se soustředíme na vlastní aktivity a realizaci našich plánů. Je třeba rozlišit vstup nové banky, která nabízí plnohodnotnou škálu služeb, včetně úvěrových produktů a obsluhy jak přes internet, tak přes pobočkovou síť a vstup bank, které se primárně zaměřují na on-line servis a usilují především o shromáždění velkých objemů klientských vkladů. Jsme přesvědčeni, že pro klienty bude nadále důležité, aby svoje hlavní bankovní aktivity vedli v takové bance, která má plný rozsah služeb.
Zuno Bank: Je příliš brzy dělat větší závěry. To, že se vydaly podobnou cestou, jako na začátku Zuno, potvrzuje, že náš směr je správný. Uvidíme, co bude dál.

Přišla již reakce ze strany velkých bank?

Air Bank: Zatím jsme žádnou velkou reakci neviděli. Jiné banky nás určitě pečlivě sledují, ale zatím je z jejich pohledu příliš brzy na to, aby na nás reagovaly. Jejich tržní strategie jim zatím fungují, takže ani pro nějakou reakci nemají příliš důvod.
Equa Bank: Nijak přehnané reakce ze strany velkých bank na současné dění asi nejsou. Čas prověří, zda vstup nových hráčů na trh bude pro klienty znamenat i více změn k lepšímu i v tradičních bankách.
Zuno Bank:  Nemyslíme si, že by dělaly nějaké zásadní kroky nebo změny. A to je možná důvod, proč k nám chodí klienti právě od nich. Možná to ale velcí hráči vidí jinak, to už je otázka na ně.



Bankovní nováčci hlásí slibný start. Hon na klienty bude pokračovat

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15705654240

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více