Bankovních poboček zatím neubývá. Budou se však přizpůsobovat digitalizaci


17. 03. 2016  00:40     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Bankovních poboček zatím navzdory různým předpovědím neubývá. V souvislosti s nástupem digitalizace a intenetu přitom ještě před nedávnem bylo očekáváno razantní omezování počtu poboček tuzemských bank. ČTĚTE DÁLE!

Bankovních poboček zatím neubývá. Budou se však přizpůsobovat digitalizaci




Prognózy, podle nichž mělo zaniknout stovky bankovních poboček v souvislosti s nástupem internetových a elektronických služeb, se zjevně nenaplnily. Naopak počet poboček mírně roste zásluhou nových, nízkonákladových bank. Dále také roste počet bankomatů, což také nenasvědčuje brzkému konci používání hotovosti v naší zemi.

Zatímco počet poboček bank činil v roce 2010 v České republice 5166, o pět let později, tedy v roce 2015 činil tento počet 5185 poboček. Nárůst počtu poboček byl přitom dosažen pouze nárůstem poboček nízkonákladových bank, tedy zejména Fio bankou, Air Bank a Equa Bank. Jen tyto tři banky zajistily nárůst o více než sto poboček. Naopak počet poboček u velkých bank jen velmi mírně klesal. Pokles je však představiteli těchto bank vysvětlován zejména optimalizací pobočkové sítě. Jinak řečeno, jsou zavírány pobočky, které jsou nevyužité, nebo v jejichž blízkosti je jiná, kvalitnější pobočka stejné banky.

Rok 2015 ani rok 2016 rozhodně nebudou roky, ve kterých zaznamenáme pokles pobočkové sítě bank. Spíše očekáváme do budoucna stagnaci pobočkové sítě.

Lze však pozorovat změnu charakteru jednotlivých poboček. Stále více jsou tak pobočky koncipovány, nikoliv jako velká pracoviště plná bankovních úředníků, ale spíše jako kontaktní místa, které obslouží několik počítačů a několik bankovních úředníků s jednou hotovostní pokladnou a jedním bankomatem. I pobočky se tak přizpůsobují nastupující digitalizaci a rozvoji internetových služeb a slouží spíše jako poradenská kontaktní místa, kde klienti rychle a pohodlně vyřídí věci, které nelze realizovat za pomoci internetu.

Uvedenou strategii zatím nejvíce realizují nízkonákladové banky s novými pobočkami. Nicméně už i velké banky se začínají tomuto trendu přizpůsobovat. Čím dál více se tak budeme setkávat s pobočkami velkých bank, které budou působit jako příjemná kancelář, kde vyřídíme ty nejdůležitější věci a služby, které nelze řešit přes internetové bankovnictví, nebo on-line. 

Banky si tak sníží náklady na provoz svých poboček a navíc i nadále zůstanou přístupné lidem, kteří internet nemají, nebo s ním neumějí či nechtějí pracovat.

POJĎTE ROZHODNOUT O SVÉ NEJVSTŘÍCNĚJŠÍ BANCE A OZNÁMKUJTE SVOU BANKU V UNIKÁTNÍM HODNOCENÍ PRVNÍHO KLIENTSKÉHO RATINGU BANK GEEN VSTŘÍCNÁ BANKA ZDE!

geen_vstricna



Bankovních poboček zatím neubývá. Budou se však přizpůsobovat digitalizaci

Diskutovat (0)