Banku už změnila pětina Čechů, další čtvrtina o tom uvažuje


09. 06. 2014  16:22     Vladimír Komjati     komentáře (0)

Podle průzkumu společnosti STEM/MARK vyměnilo v uplynulých letech svou banku za jinou téměř 20 % Čechů. Populární jsou především nové banky, které přišly na trh s levnějšími účty a půjčkami, vyšším zhodnocením peněz nebo s různými inovacemi. Jen k pětici Air Bank, Equa bank, Fio banka, mBank a Zuno už přišlo podle statistik samotných bank více než milion a čtvrt klientů.

Banku už změnila pětina Čechů, další čtvrtina o tom uvažuje




„Většina klientů k nám přichází kvůli běžnému účtu s netradičně vysokým úročením. Našim nejrychleji rostoucím produktem je ale spotřebitelská půjčka, u které dáváme všem klientům nejnižší úrok jen za to, že splácí včas,“ říká Zdeněk Románek, ředitel retailového bankovnictví Air Bank. Přestože Air Bank vstoupila na trhu jako poslední, získala za dva a půl roku téměř 260 tisíc klientů. Z toho 50 tisíc jen letos.

Počet klientů nových bank ale může v budoucnu růst ještě rychleji. Jak dál vyplynulo z průzkumu společnosti STEM/MARK, o změně banky dnes uvažuje dalších 24 % Čechů. A to novým bankám nahrává. Pokud by si dnes totiž klienti znovu vybírali, kde si založí svůj běžný účet, pro 55 % z nich by byla první volbou právě některá z nových bank. Naopak do některé ze tří největších bank by šlo jen 26 % klientů.

Jedním z důvodů, proč někteří klienti i přes preferenci jiné banky zůstávají u své původní, je vnímání, že změna banky je obtížný a zdlouhavý proces. Klienti přitom mohou už několik let využívat ke změně banky takzvaný kodex mobility, který změnu banky velmi usnadňuje i zrychluje. Nová banka totiž sama za klienta kompletně převede celý jeho běžný účet včetně všech trvalých příkazů a inkas z původní banky. Vyřídí za něj také všechny formality včetně zrušení starého účtu. Klientům si stačí jen založit účet u nové banky a dát k převodu účtu písemný souhlas. Převod účtu následně obvykle netrvá déle než dva týdny.

Podle průzkumu společnosti STEM/MARK však celých 83 % lidí o kodexu mobility zatím vůbec neví. Také to se ale snaží některé banky změnit. Například Air Bank využívá kodex mobility dokonce ve své reklamě a téma změny banky plánuje ve své kampani využívat i letos.

„V loňském roce k nám s pomocí kodexu mobility kompletně přešlo čtyřikrát více klientů než o rok dříve. Letos je zájem o využití kodexu mobility ještě dvakrát vyšší, loňský rekord tak velmi pravděpodobně překonáme,“ doplňuje Zdeněk Románek.

 

Který z následujících výroků nejlépe vystihuje Vaši situaci?

Air Bank - graf - změna banky

 

Zdroj: STEM/MARK, 505 respondentů ve věku 18-60 let, online dotazování, duben 2014                        

 

Představte si, že byste si chtěl/a znovu založit běžný účet v bance. Která banka by byla Vaší první volbou?

Air Bank - graf - změna banky kam

 

Zdroj: STEM/MARK, 900 respondentů ve věku 18-60 let, online dotazování, únor až duben 2014                         

 

 



Banku už změnila pětina Čechů, další čtvrtina o tom uvažuje

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16482233040

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více