Banky lákají klienty modernizací poboček i prodejem jiných služeb


29. 09. 2014  10:48     ČTK     komentáře (0)

Tuzemské banky se snaží přilákat klienty nejen modernizací svých poboček, ale také nabídkou mimobankovních služeb, jako je například prodej dalších produktů. Kromě České spořitelny, která v testovacím provozu zahájila prodej energií, banky nabízí nově především služby v poradenství a finančním plánování. Vyplývá to z ankety ČTK mezi
největšími bankovními domy.

Banky lákají klienty modernizací poboček i prodejem jiných služeb




"ČSOB se oblastí nebankovních služeb pro své klienty zabývá a zvažuje různé možnosti. Banka by tak v budoucnu mohla svým klientům například poradit, kde lze výhodněji sehnat jimi často nakupované zboží. Vedle toho se finanční dům může stát také prostředníkem, poradcem či prodejcem vstupenek, nemovitostí či automobilů," řekla ČTK mluvčí banky Pavla Hávová. Konkrétní plány a nápady ale zatím nepadly.

Česká spořitelna vyzkoušela prodej elektřiny a plynu na třech vybraných pobočkách v Kolíně, Poděbradech a Kutné Hoře. Lidé, kteří se přihlásili do pilotního programu, dostávají od července energii od dceřiné společnosti Erste Energy Services v ostrém provozu. "Další využití nového obchodního modelu nyní posuzujeme, proto k tomu zatím nebudeme poskytovat více informací," uvedl Marek Pšenička z tiskového oddělení ČS.

Spořitelna připravuje rovněž dvě pobočky pro movitější klienty BLUE, jednu v Praze a druhou v Brně. Zároveň od října bude nabízet osobní bankovnictví pod značkou BLUE ve 138 pobočkách ČS. Služba BLUE bude působit v prostorách pro osobní bankovnictví, a změny budou patrné i na designu interiéru vybraných poboček. Pobočky pod značkou České spořitelny budou vybaveny tzv. videokiosky, v nichž mohou klienti ve spolupráci s videobankéři samostatně řešit jednoduché operace.

UniCredit Bank pro drobné klienty připravuje službu zdravotní asistence. "Postaráme se o zajištění a financování nadstandardního ubytování našich klientů v případě hospitalizace či zajištění přepravy z nemocnice domů a nákupu potravin," uvedl mluvčí banky Petr Plocek.

Raiffeisenbank se zaměřuje především na poradenství. "U hypoték klientovi pomůžeme s výběrem nemovitosti, zkontrolujeme nemovitost po technické a stavební stránce, vyjednáme lepší cenu i zkontrolujeme smlouvy po právní stránce," uvedl mluvčí banky Tomáš Kofroň. Firemním klientům nabízí banka ve spolupráci s externí firmou službu, v níž firmám vede i účetnictví a poskytuje finanční analýzu.

ČSOB začala v pilotním provozu od poloviny září testovat službu videobankéře. Tato služba vzniká jako alternativa osobního kontaktu. Na všech Era finančních centrech je nově dostupná služba Czech POINT, kterou může využívat kdokoli. Přes polovinu všech dokumentů, pro které si zájemci přichází, jsou výpisy z katastru nemovitostí.

Komerční banka loni v říjnu představila nové pojetí obchodních míst na pobočce Praha 5 - Anděl. Jedním z hlavních pilířů je zvýšení diskrétnosti při jednáních s bankovními poradci. Dále je klientům k dispozici specialista na řešení jednodušších servisních požadavků.

Další zajímavé zprávy z našich aktualit naleznete ZDE!



Banky lákají klienty modernizací poboček i prodejem jiných služeb

Diskutovat (0)