Čechům vadí na zákaznických linkách hlavně dlouhé čekání a poplatky


22. 07. 2016  15:58          komentáře (0)

I v době moderních technologií a rozšiřující se online komunikace preferuje zákaznické linky stále 60 % Čechů. Vyplývá to z průzkumu úvěrové společnosti Cofidis mezi 525 respondenty. Ten také ukázal, že se úroveň zákaznických linek v ČR výrazně liší podle toho, kam a kvůli čemu člověk volá. Lidem přitom nejvíce vadí dlouhé čekání a poplatky. Naopak monitorování hovoru, nedovolatelnost či nevhodný přístup operátorů podle nich takovým problémem nejsou.

Čechům vadí na zákaznických linkách hlavně dlouhé čekání a poplatky




Přestože řada firem začíná zavádět propracovanější online komunikaci, telefonický kontakt volí zákazníci stále velmi často. Pouze 16 % respondentů tvrdí, že raději než telefonní spojení preferují komunikaci přes internet. Stejný podíl dotázaných pak namísto zákaznické linky upřednostňuje osobní návštěvu na pobočce. „Telefonický kontakt je v mnoha ohledech nejpraktičtější. Jde o kompromis mezi osobní návštěvou a elektronickou komunikací. Výhodou dobře vedené zákaznické linky by měl být osobnější kontakt a rady určené na míru klientovi, časová nenáročnost i jednoduchost,“ říká Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis.  

 

Kolísavá úroveň

S ideálním fungováním zákaznických linek se u nás ale bohužel zas tak často nesetkáváme. Pouze necelých 6 % lidí hodnotí celkovou úroveň zákaznických linek jako výbornou, ostatní vnímají především velké rozdíly mezi zákaznickými linkami různých firem. Více než pětina respondentů se pak domnívá, že se kvalita servisu na zákaznické lince zásadně liší v závislosti na tom, kvůli čemu dotyčný volá. Zhruba 16 % respondentů pak hodnotí úroveň zákaznických linek v ČR jako průměrnou, zároveň si ale většina z nich myslí, že se spíše zlepšuje, než zhoršuje. Jen necelá 4 % ji označují za vyloženě špatnou.

 

Zpětné volání šetří čas

Nějaké konkrétní výhrady má k fungování zákaznických linek téměř 95 % Čechů. Třetině lidí vadí nejvíce problémy související s časem, a to konkrétně dlouhé čekání i rozvleklý proces proklikávání se před připojením na operátora. „Novým trendem je proto zpětné volání. Pokud nechcete čekat, zadáte na webu společnosti své telefonní číslo a operátor vám zdarma zavolá sám. Tuto variantu spojení naši zákazníci obzvlášť oceňují,“ říká Cyril Křůpala z Cofidisu.

 

Vadí poplatky i automat

Kromě ztraceného času vadí Čechům nejvíce poplatky za volání na zákaznickou linku (22 %), zhruba 15 % má pak kvůli neosobnímu přístupu největší problém s nastaveným automatem. „Telefonní automat by měl jednoduše umožnit výběr důvodu, kvůli kterému voláte, a tím tak urychlit operátorovi vyřešení vašeho problému. Určitě by ale neměl být komplikovaný a příliš zdržovat,“ dodává Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis.

 

U operátorů vadí spíše arogance než neznalost

Ostatní nedostatky zákaznických linek Čechům tolik život neznepříjemňují. Za zmínku snad stojí jen problémy se samotnými operátory. Zajímavé je, že o něco více lidem vadí spíše arogantní či nepříjemné chování operátorů, než nedostatečné znalosti některých z nich. Monitorování hovoru, hudba při čekání na spojení, nedovolatelnost některých zákaznických linek nebo vložená reklama oproti tomu vadí primárně jen zlomku dotázaných.

 

Co Vám nejvíce vadí na zákaznických linkách?

Podíl v %

Dlouhá doba čekání/zdlouhavý proces proklikávání se před přepojením na operátora

33,7

Poplatek za hovor na zákaznickou linku

21,5

Nastavený hlasový automat

14,5

Arogantní či nepříjemné chování některých operátorů

5,0

Nedostatečné znalosti některých operátorů

4,2

Vložené nabídky akčních produktů a služeb

4,0

Monitorování hovoru

2,9

Nedovolatelnost některých zákaznických linek

2,9

Nevyřešení problému a odkázání na osobní kontakt na pobočce

2,7

Hudba při čekání na spojení

2,3

Vadí mi něco jiného

0,8

Nevadí mi nic

5,7

 

 



Čechům vadí na zákaznických linkách hlavně dlouhé čekání a poplatky

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15688890784

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více