Průzkum:
Češi dají na finanční poradce více než jinde v Evropě


20. 02. 2013  14:58     Marcela Kotyrová     komentáře (0)

Češi na rady a doporučení finančních poradců dají více než evropští sousedé. Ať už si sjednávají svoje první pojištění anebo jen mění produkt či pojišťovnu, je patrné, že tuzemští finanční poradci mají oproti zahraničí na klienta při výběru velký vliv. Tento typický trend odhalil nejnovější průzkum České asociace pojišťoven (ČAP).

Průzkum: Češi dají na finanční poradce více než jinde v Evropě




Od kvalitních finančních poradců očekávají Češi odbornou pomoc při výběru vhodného finančního produktu, individuální přístup i finanční a časovou úsporu. Na jejich rady dá 55 % Čechů. O něco ostražitější jsou Slováci (48 %), ve zbylých státech Evropy preferuje poradenství zprostředkovatelů v průměru 35 % populace. Z průzkumu dále vyplývá, že pokud Češi mění smlouvu životního pojištění a zároveň pojišťovnu, ve 38 % případů je to právě z důvodu doporučení jejich poradce. Vcelku pozitivní zjištění je, že pouze ve 13 % případů stojí za změnou pojišťovny nespokojenost se službami.

O takzvaném přepojišťování pojistných smluv, výrazném trendu českého pojistného trhu, svědčí fakt, že jen za posledních pět let změnilo v ČR svého poskytovatele životního pojištění 25 % klientů, zatímco v ostatních evropských státech jen 8 % klientů. Na rady přicházející od poradců dávají častěji ženy, které celkově preferují osobní jednání. Muži si radit od jiných tolik nedávají a informace si raději sami vyhledávají individuálně na internetu.

Průzkum ČAP v návaznosti na změnu pojistitele u produktů životního pojištění upozorňuje na skutečnost, že 26 % klientů, kteří mají sjednané životní pojištění, stále netuší, jaké má pro ně důsledky předčasné zrušení životní pojistky. Životní pojištění je konstruováno jako dlouhodobý produkt a každé předčasné ukončení sjednané smlouvy znamená nedodržení pojistných podmínek a pro klienta ztrátu, nikoli úsporu. Kromě výplaty předem stanovené částky ztratí klient jistotu pojistné ochrany a krytí životních rizik.

„I přes velkou část korektních poradců se na pojistném trhu bohužel objevují i tací, pro které je větší motivací jejich profit než spokojenost klienta,“ doplňuje manažerka vzdělávání a komunikace České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a radí: „Pokud se klient domnívá, že jeho pojistná smlouva je zastaralá a neodpovídá jeho potřebám, měl by kontaktovat pojišťovnu a poradit se o možných úpravách. I v období ztížené finanční situace je zrušení pojistné smlouvy to nejméně vhodné řešení. Moudřejší je požádat pojišťovnu o odklad plateb, snížení pojistného, jeho přerušení nebo se dohodnout na jiném řešení.“

Jak vybrat dobrého pojistného poradce nebo zprostředkovatele?

  • Věnujte pozornost dobrým zkušenostem svých přátel a známých. Nejlepší vizitkou každého dobrého poradce je osobní doporučení spokojených klientů.
  • Buďte alespoň částečně informováni o pojistných produktech a ptejte se svého poradce na vše, čemu nerozumíte. Informace si porovnejte s těmi, které jste získal z oficiálních a nezávislých zdrojů. Pokud vám nebude schopen odpovědět, raději se obraťte na jiného.
  • Neukvapujte se a nenechte se přesvědčit emocionálními argumenty. Finanční poradce, který na vás naléhá prostřednictvím emocionálních argumentů, zřejmě nemůže najít ty faktické.
  • Důvěřujte, ale prověřujte a porovnávejte. Nikdy se nerozhodujte pouze podle jedné nabídky.
  • Říká se, že čas jsou peníze. V případě uzavírání smluv dlouhodobějších produktů to platí dvojnásob. Nechte si po předložení smlouvy nějaký čas na rozmyšlenou a nezapomeňte si prostudovat pojistné podmínky.

Průzkum zpracovala společnost NMS Market Research v prosinci 2012

Země: Česká a Slovenská republika

Metoda: on-line průzkum

Dotazník: ČR: 79 otázek, SR: 24 otázek

Cílová populace: 18-50 let – reprezentativní vzorek populace

Vzorek populace: podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště

Vzorek: ČR: 1017 respondentů, SR: 312 respondentů



Průzkum: Češi dají na finanční poradce více než jinde v Evropě

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16434284480

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více