Češi v průměru vlastní čtyři věrnostní karty – CHTĚJÍ JE SLOUČIT DO JEDNÉ PLATEBNÍ


15. 01. 2016  15:16          komentáře (0)

Věrnostní programy obchodníků jsou v České republice velmi oblíbené, alespoň jednu věrnostní kartu má na 92 % Čechů. Z průzkumu společnosti MasterCard vyplynulo, že nejčastěji mají lidé dvě až čtyři karty. Ve výsledku jich ale vlastní více, než skutečně používají často totiž zapomínají, že nějaké věrnostní karty vůbec mají. Možnost sloučení věrnostních karet do karty platební by uvítalo 72 % Čechů.

Češi v průměru vlastní čtyři věrnostní karty – CHTĚJÍ JE SLOUČIT DO JEDNÉ PLATEBNÍ




„Vysoká oblíbenost věrnostních programů je dána tím, že zákazníkům mohou poskytovat řadu výhod, jako jsou slevy, odměny za nákupy a speciální nabídky. Ukázalo se však, že lidé by raději měli všechny tyto výhody zakomponované v jediné, a to platební kartě. Bonusy by tak získávali automaticky při nákupu, aniž by museli pokaždé hledat ve svých přeplněných peněženkách konkrétní slevové karty,“ vysvětluje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard. Podle průzkumu společnosti MasterCard, uskutečněného mezi tisícovkou lidí v souvislosti s anketou Obchodník roku 2015, vlastní věrnostní kartu některého obchodníka devět z deseti Čechů (92 %). Každý čtvrtý (25 %) vlastní čtyři až pět karet, pouze jednu kartu má 12 % lidí a jen 8 % lidí nemá věrnostní kartu vůbec.

 

Lidé mají více karet, než používají

Přestože v průměru vycházejí čtyři věrnostní karty na jednoho Čecha, realita v jejich užívání je jiná. Počet používaných karet je 3,5 na osobu, lidé ale v průměru často používají jen 2,5 věrnostní karty. Průzkum také ukázal, že ženy jsou častějšími uživateli věrnostních programů. V průměru vlastní ženy 5 karet a 3 často používají, na muže pak připadají 3 vlastněné a 2 hojně používané věrnostní karty. 

Z hlediska věku je patrně nejvyšší využívání věrnostních programů u ekonomicky nejsilnější věkové kategorie 35–44 let. Značný je i rozdíl mezi těmi, kteří běžně platí platební kartou, a těmi, kteří ji nevyužívají. Lidé skeptičtí k používání platebních karet jsou méně ochotní využívat i věrnostních programů, na jednoho spadá v průměru 2,5 vlastněných a 1,3 často užívaných věrnostních karet. Platební kartu vlastní 94 % Čechů, ti v průměru mají 4,2 věrnostních karet a 2,7 z nich často využívají.

 

Češi by uvítali sloučení věrnostních karet do platebních

Průzkum společnosti MasterCard se zabýval i názorem lidí na možnost, kdy by mohli místo několika věrnostních karet mít výhody od všech prodejců zakomponované do své platební karty. „Lidé by tak nemuseli mít peněženky plné různých kartiček a zdržovat se jejich hledáním a vytahováním při placení. Také by se vyvarovali zklamání, že danou kartičku zrovna nemají u sebe, “ dodává Josef Machala. Z těch, kteří vlastní dvě či více věrnostních karet, by možnost sloučení uvítaly téměř tři čtvrtiny (72 %); s rostoucím počtem používaných karet roste i zájem o jejich sloučení do jedné. Sloučení věrnostních programů s platební kartou nabízí program MasterCard Priceless Specials. Po vstupu do programu získávají lidé u vybraných obchodníků z každé platby kartou peníze zpět.

 

MasterCard Obchodník roku 2015

Pro velkou oblíbenost věrnostních programů se i v letošním ročníku MasterCard Obchodník roku soutěží v kategorii GE Money Bank Věrnostní program. Podle průzkumu MasterCard je odměňování v různých podobách pro zákazníky důležité. I podle tohoto kritéria mohla veřejnost hodnotit obchodníky v letošním ocenění MasterCard Obchodník roku 2015 v kategorii MasterCard Obchodník roku – GE Money Bank Cena veřejnosti 2015. Dále bude vyhlášen absolutní vítěz soutěže a devět oborových vítězů (všichni na základě nezávislého průzkumu), odborná porota určí vítěze dalších 2 kategorií. Výsledky budou vyhlášeny 2. února 2015 v rámci slavnostního galavečera konference Retail Summit v Praze. 

Průzkum byl v listopadu 2015 realizován společností GfK Czech  na na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů internetové populace. 


  graf1

 

Graf 1: Kolik vlastníte věrnostních karet? (vzorek 1000 lidí)




Češi v průměru vlastní čtyři věrnostní karty – CHTĚJÍ JE SLOUČIT DO JEDNÉ PLATEBNÍ

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16192175152

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2610
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6690
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8540
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3485
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9780
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4200
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0765
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více