Česká spořitelna o prázdninách rozhodně nespí. Jaké novinky představila?


20. 08. 2014  00:08     Zdeněk Bubák (Finparáda)     komentáře (0)

Česká spořitelna překvapivě o prázdninách přichází s jednou novinkou za druhou. Již jsme psali o jejích novinkách v oblasti přímého bankovnictví a nových službách v bankomatech (více zde), o nové experimentální pobočce (více zde), o novém Prémiovém dluhopisu Světové pivovary (více zde) a o změnách v jejím ceníku od srpna, které jsou přijímány ze strany veřejnosti s určitým překvapením (více zde).

Česká spořitelna o prázdninách rozhodně nespí. Jaké novinky představila?




Věřte, nevěřte, ale výše vyjmenované aktivity nejsou všechny prázdninové novinky z dílny České spořitelny. Dalšími počiny v nedávné minulosti bylo zavední Mobilní banky pro korporátní klienty, speciální nabídka spotřebitelských úvěrů a kampaň na získání klientů z vietnamské komunity žijící v Česku.

Mobilní banka pro korporátní klienty

Česká spořitelna přichází jako první banka na českém trhu se speciální mobilní aplikací BUSINESS 24 Mobilní banka pro korporátní klienty (tj. velké firmy - pozn. redakce). Aplikace je určená pro uživatele služby internetového bankovnictví BUSIENSS 24 Internetbanking, je optimalizovaná pro smartphony i tablety s operačním systémem Android a iOS a klienti si ji mohou zdarma stáhnout v české a anglické verzi v Google Play nebo AppStore.

Aplikace umí všechny základní bankovní operace, jako jsou kontrola zůstatků či pohybů na účtu, zadávání plateb do ČR i zahraničí nebo platby pomocí QR kódů. Mezi zajímavé funkčnosti pro firemní klienty může patřit vícenásobná autorizace transakcí a možnost výběru kontextu klienta (v případě, že je k jednomu uživatelskému jménu připojeno více IČO). Přes aplikaci lze také vyhledat nejbližší bankomat nebo pobočku. Na podzim pak Česká spořitelna plánuje přidat kurzovní lístek a možnost FX operací.Spořitelna chce s Mobilní bankou pro korporátní klienty navázat na úspěch aplikace SERVIS 24 Mobilní banka pro občany, kterou si podle banky doposud stáhlo téměř 200 tisíc lidí a kterou klienti ČS využívají v průměru desetkrát měsíčně, tedy dvakrát častěji než klasické internetové bankovnictví.

Mobilní bankovnictví pro firemní klientelu není určitě stěžejní bankovní aplikací, ale může být specifickou nadstavbou např. pro načítání QR kódů prostřednictvím tabletu, mobilního telefonu, okamžité platby v terénu atd. Mobilní aplikace BUSINESS 24 navíc není zcela totožná s aplikací SERVIS 24 a je podle Spořitelny navržená speciálně pro firemní klientelu na základě poptávky a doporučení zástupců tohoto segmentu.

Česká spořitelna touto inovací pokračuje ve vytváření image inovativní banky a deklaruje, že každé čtvrtletí klientům představí jednu inovační novinku (v tomto roce to byl Lístkomat ČS pro snadné objednání na pobočku prostřednictvím mobilu a do konce roku chystá ČS ještě dvě další).

Časově omezená nabídka spotřebitelských úvěrů

Česká spořitelna připravila pro zájemce o spotřebitelské úvěry speciální, časově omezenou nabídku, která platí do 31.8.2014. Nabídka se vztahuje jak na klasický spotřebitelský úvěr Půjčka, tak i na Konsolidaci půjček. Nabídka je speciální v tom, že se u obou typů úvěrů vztahuje pouze na dvě vybrané částky s dobou splatnosti 84 měsíců (7 let) v případě Půjčky a 96 měsíců (8 let) v případě Konsolidace. K oběma typům úvěrů mohou zájemci využít bonusy, které jsou poskytovány zdarma.U půjček je možné až 2x ročně odložit řádnou měsíční splátku, podle potřeby snížit nebo zvýšit měsíční splátku až o 50 %, do 60 dnů od podpisu bezplatně odstoupit od smlouvy, získat veškerá potvrzení k půjčce a změnit si datum měsíční splátky

Česká spořitelna zvolila pro svou nabídku u produktu Půjčka poměrně nestandardní dobu splatnosti. Pokud by zájemce o klasický spotřebitelský úvěr plánoval půjčku s takto dlouhou dobou splatnosti, vyplatilo by se mu podívat se i na nabídky další bank (více zde).

Česká spořitelna zkouší marketingově oslovit vietnamskou komunitu

Vietnamci jsou v Česku třetí nejpočetnější menšinou, mezi klienty tuzemských bank tvoří však pouze zanedbatelný podíl. Finanční domy vymýšlejí strategii, jak to změnit. Na vietnamské studenty a podnikatele proto začaly cílit reklamu. Česká spořitelna své billboardy přeložila do vietnamštiny: „Přiveďte si kamaráda.“ Jde o přeloženou verzi české reklamy, kdy novému klientovi a tomu, kdo přivede dalšího zákazníka, nabízí slevu na vedení účtu. Banka se k úspěchu projektu zatím vyjadřovat nechce, neboť kampaň běží až do konce září.

Podle dosavadních zkušeností je oslovení a získání vietnamské komunity pro bankovní služby složité především s ohledem na kulturní odlišnosti, jiný žebříček hodnot a rozdíly v postavení rodičů a dětí mezi Vietnamci a Čechy.

S oslovováním vietnamské komunity je pravděpodobně nejdál Poštovní spořitelna/Era, která má v Praze - Libuši pobočku, kde působí bilingvní personál, je zde marketingová podpora ve vietnamštině (tj. letáky, sazebníky, propagační materiály). Era se snaží se svou nabídkou přiblížit této komunitě řadou dalších akcí, jako např. účastí na vietnamském dnu dětí.

I vy se můžete stát součástí hodnocení tuzemských retailových bank. Své hodnocení můžete bankám vystavit ZDE!



Česká spořitelna o prázdninách rozhodně nespí. Jaké novinky představila?

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

5707009168

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

4,6


ČÍSLO TÝDNE - 4,6 právě o tolik procent se zvýšily maloobchodní tržby v České republice v roce 2024. Lidé začali výrazně utrácet.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2820
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,9010
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8385
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 30,2280
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 27,1005
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,2050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0798
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více