Za pozornost stojí především fakt, že v meziměsíčním vyjádření klesl jak export (o 2,2 %), tak import (o 2 %). Tato nebezpečná kombinace ukazuje zejména na nízkou aktivitu v ekonomice, která je doprovodným znakem zpomalování tempa ekonomiky.
V době ekonomického růstu se díváme na automobilový průmysl, v dnešním situaci se na něj pozornost upíná znovu. V době růstu je toto odvětví akcelerátorem, ale v časech snižování tempa či dokonce poklesu je automobilový průmysl koulí na noze. Závislost ČR na tomto segmentu trhu je fatální. Vzhledem k omezování výroby v automobilkách v souvislosti s nedostatkem vstupů se i v dalších měsících dočkáme podobného scénáře.
Čísla se budou dál propadat, a to se týká jak průmyslové výroby, tak potažmo i exportu a importu. V takovém případě už klesá důležitost samotného salda obchodní bilance, ale je třeba se zaměřit na konstrukci čísla samotného, a především na tempo poklesu vývozu a dovozu.
Ing. Tomáš Volf
Project & Communication Specialist
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3210 | |
1 USD | 23,4030 | |
1 PLN | 5,8690 | |
1 GBP | 29,5540 | |
1 CHF | 25,8400 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0907 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024