Problémem pomalé výstavby dálnic je především složité a komplikované schvalování staveb a jejich příprava. Stavba dálnice se tak připravuje více než 9 let. To je v evropském kontextu velmi dlouho. Problém tak není nedostatek prostředků nebo nedostatečná politická vůle či nedostatek stavebních kapacit. Problémem je zastaralý a nepružný stavební zákon.
Nedostatečná infrastruktura a chybějící dálniční síť je velkou brzdou dalšího rozvoje ekonomiky. Například v Maďarsku stihli od pádu komunismu postavit 1300 kilometrů dálnic proti pouhým 700 kilometrům dálnic u nás. Pomalým tempem výstavby dálnic jsme se navíc připravili o desítky miliard korun, které jsme mohli využít na stavbu dálnic z fondů EU.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Mám si dát pozor na dárky nabízené po telefonu?
Úhrn úkonů, potřebných k protestaci směnky nebo šeku, včetně sepsání a vydání protestní listiny
Mám si vzít hypotéku nebo nájem? Co je výhodnější
Smlouva o dílo: Jaké jsou další povinnosti podnikatele?
Investovat do akcií je snadné. Pomáhají internetové aplikace
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2310 | |
1 USD | 23,2130 | |
1 PLN | 5,8350 | |
1 GBP | 29,5375 | |
1 CHF | 26,1440 | |
100 HUF | 6,3850 | |
1 RON | 5,0736 |
Zprávy z devizového trhu
- Přidej cihlu k cihle, postav třeba zeď
18. 03. 2024 - V Americe střídavě oblačno
15. 03. 2024 - Koruně pomohlo vyjádření Zamrazilové
14. 03. 2024 - Domácí maloobchodní tržby mile překvapily
13. 03. 2024 - Tuzemská makrodata ve stínu prognóz z Fedu
12. 03. 2024 - Drahé ženy!
11. 03. 2024 - Začne ECB snižovat eurové sazby na jaře?
08. 03. 2024