Filip Zavřel z Air Bank:
Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech


03. 03. 2020  03:26     Nell Fantysová     komentáře (0)

Rozhovor s bankou: Air Bank se do budoucna bude zaměřovat na rozšiřování služeb a produktů prostřednictvím mobilního bankovnictví. Až 60 procent klientů této banky totiž pro ovládání svého účtu používá mobil. I nadále chce mít Air Bank jednoduché a intuitivní služby, bez  zbytečného papírování.

Filip Zavřel z Air Bank: Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech




Na naše otázky odpověděl Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby (Air Bank)

Filip Zavrel.JPG

 

Filip Zavřel  vede v Air Bank oddělení, které se nazývá Každodenní služby.

Do agendy jeho týmu totiž spadají všechny služby, se kterými klienti Air Bank přicházejí každý den do kontaktu. Filipův tým tak má na starosti běžné a spořicí účty, mobilní a internetového bankovnictví, platební karty nebo bankomaty.

Filip se bankovnictví věnuje více než 11 let, z toho 5 let působí v Air Bank. V této bance mimo jiné vedl také oddělení půjček a hypoték.

 

 

 


  • Patříte k výrazně inovativním bankám, které investují do rozvoje svých služeb a produktů. Které ze služeb nebo produktů byste označili za největší specialitu Vaší banky, jako TOP produkt, v němž patříte k nejlepším na trhu?

Retailovou banku dělá běžný účet. Podle běžného účtu klienti posuzují, jestli je banka dobrá, nebo není. V Air Bank jsme od začátku chtěli našim klientům nabídnout takový účet, který pokryje všechny jejich běžné potřeby související s placením. Běžný účet od Air Bank je zdarma, klient za jeho vedení nic neplatí. Bezplatné jsou všechny běžné služby, například příchozí a odchozí tuzemské platby, trvalé příkazy, inkaso nebo SIPO. Zdarma jsou také dvě bezkontaktní platební karty a jedna platební nálepka nebo výběry z našich více než 370 bankomatů. Navíc klienty, kteří platí naší kartou, odměňujeme bonusovým úrokem i na jejich běžném účtu.

Pozitivní zpětnou vazbu od klientů dostáváme i na naše mobilní bankovnictví. Aplikaci My Air využívá více než 60 % našich klientů a značná část z nich svůj účet obsluhuje zejména přes mobil. Nejen že díky mobilní aplikaci klient jednoduše a odkudkoli pošle platbu nebo si zkontroluje zůstatek na svém účtu, ale v aplikaci My Air si může třeba i zobrazit zapomenutý PIN k platební kartě nebo na pár kliků sjednat cestovní pojištění. Je jen pár funkcí, které nyní mobilní aplikace na rozdíl od internetového bankovnictví ještě neumí. A i na těch budeme postupně pracovat, abychom je do aplikace přidali.


  • Jakým směrem se bude bankovnictví v České republice, případně v Evropě, vyvíjet v následujících dvaceti letech?

Výhledům na tak dlouhá časová období se vyhýbám. Zaprvé v dnešní turbulentní době je velmi těžké predikovat vývoj na několik let dopředu, natož na dvě desetiletí. Jak to bude s bankovnictvím za dvacet let opravdu nevím. A jsem přesvědčen, že to neví nikdo. Když se podíváme třeba právě na příklad naší banky, která je na trhu teprve osm let, tak Air Bank tuzemský trh pomáhala zformovat do stavu, který při jejím startu očekával málokdo.

Druhým důvodem, proč se nevěnuji výhledům do vzdálené budoucnosti, je to, že naše klienty zajímá, co je teď. A na to se i my soustředíme. Samozřejmě sledujeme trendy ve světě a to velmi pečlivě a snažíme se na ně reagovat a brát si z nich podle našeho názoru to nejlepší.


  • Jaké největší inovace pro své klienty Vaše banka, pro nejbližší rok či dva, připravuje? Pokud nechcete sdělit konkrétní inovace, tak alespoň směr inovací, kterým se hodláte ubírat? A jaká inovace bude pro klienty bank, podle vašeho názoru, v nejbližších letech zásadní a nejpodstatnější? – např. placení otiskem prstu, platební kiosky, mobilní bankomaty, spravování rodinných financí bankou, interaktivní poradenství banky apod.

Už jsem zmínil, že přes 60 % našich klientů využívá mobilní aplikaci. A jejich počet dál roste. Dokonce každý třetí nový klient si účet u Air Bank otevře už přímo v mobilu. Do aplikace tak budeme dál přidávat nové funkce, tak aby byla pro klienty tím nejlepším a nejjednodušším nástrojem pro správu jejich financí.

Nesoustředíme se ale jen na technologie jako takové. Rádi bychom našim klientům pomohli s jejich financemi v celé šíři. Například aby díky našemu online bankovnictví měli lepší přehled o tom, kde utrácí, a mohli tak lépe plánovat své výdaje. Další oblastí, ve které chceme začít být našim klientům také nápomoci, je řešení dlouhodobého spoření a investování.


  • V posledních letech je silným trendem v našem bankovnictví zaměření i na jiné služby než jen půjčování peněz nebo spravování vkladů klientů. Banky poskytují pojištění, pro své klienty investují, umožňují jim platit účty, spravovat rodinné finance, radit, vzdělávat. Jaké z těchto, řekněme mimobankovních činností, budou v následujícím období pro vás a vaši banku prioritou?

Chceme být tou nejlepší bankou pro každodenní placení. To je pro nás nyní priorita. Další oblastí může být již zmíněná pomoc s úsporami nebo plánování výdajů. 


  • Náš server se zaměřuje na zvyšování finanční gramotnosti mladých lidí, ale i například seniorů. Právě orientace klientů a jejich vzdělávání v oblasti financí je i prioritou mnohých bank. Jaké konkrétní projekty Vaše banka podporuje, s jakými výsledky a jaké jsou cíle, kterých byste chtěli dosáhnout?

V Air Bank se soustředíme hlavně na zvyšování transparentnosti a férovosti poskytování finančních služeb. Máme ceník na jednu stranu, nemáme ve smlouvách žádné hvězdičky a malé písmo, máme jednoduché a naprosto srozumitelné podmínky a podobně. Jinými slovy, snažíme se dělat bankovnictví tak, aby nás mohli jednoduše a intuitivně používat klienti všech věkových skupin bez toho, aby před tím museli absolvovat nějaký kurz finanční gramotnosti.


  • Nemalou skupinou klientů bank jsou i lidé se zdravotním postižením. Jak této skupině lidí usnadňuje či zpřístupňuje banka využívání finančních služeb? Jaké konkrétní projekty, produkty a služby pro tuto skupinu lidí nabízíte a jaké plánujete do budoucna?

Bezbariérová je naprostá většina našich poboček a drtivá většina našich bankomatů. Zda je konkrétní pobočka nebo bankomat bezbariérový klient snadno zjistí na našich webových stránkách nebo ve své mobilní aplikaci, kde tento údaj uvádíme. A například pro nevidomé klienty jsme internetové bankovnictví přizpůsobili na bázi zástupných textů. Funguje to tak, že webový prohlížeč předčítá klientovi texty a ten se podle nich v internetovém bankovnictví orientuje. 


  • Velkým tématem současnosti, a to i v oblasti bankovnictví, je ekologie. V této souvislosti provozuje náš server také část hodnocení vstřícnosti bank z pohledu jejich ohledu na ekologické aspekty – Zelená banka. Jaké projekty Vaše banka podporuje v oblasti ekologie, jaké jsou nejvýznamnější kroky banky vedoucí k zelenému provozu? – zateplení budov, třídění odpadů, pořizování elektromobilů, úsporné svícení, topení, ekologický tisk, úspory papíru, elektronizace podpisů apod.

Šetření přírody podporujeme. Od našeho vzniku jsme například bezpapírovou bankou. To znamená, že klient všechny dokumenty včetně smluv najde ve svém internetovém bankovnictví. Smlouvu klientovi na pobočce vytiskneme, jen když si to výslovně přeje. Naprosté většině našich klientů ale systém uložení dokumentů v elektronické podobě vyhovuje. Nejen tím, že zamazujeme plýtvání papírem a šetříme tak přírodu, ale také proto, že mít všechny smlouvy elektronicky na jednom místě je pro klienty mnohem pohodlnější.


  • Jste bankou pro všechny, nebo máte konkrétní cílovou skupinu, na kterou se prioritně zaměřujete nebo se hodláte zaměřovat do budoucna? Jaké aktivity a rozsah služeb případně hodláte rozšiřovat ke konkrétním skupinám klientů?

Jsme čistě retailová banka. Nemáme služby pro firmy nebo podnikatele. To ale znamená, že se plně soustředíme na služby pro fyzické osoby – běžné klienty. Je pro nás důležité, aby naše služby byly pro klienty jednoduché a srozumitelné.

Jednoduchostí myslíme uživatelskou přívětivost. Například aby naše internetové a mobilní bankovnictví bylo intuitivní na používání. Aby každý klient dokázal snadno nejen poslat platební příkaz, ale třeba si snížit splátku u své půjčky nebo zažádat o platební kartu.

Srozumitelností myslíme zkrátka srozumitelnost. Od startu Air Bank klademe velký důraz na to, aby nám klienti rozuměli. Mluvíme a píšeme česky, nepoužíváme bankovštinu. Chceme, aby každý rozuměl, co píšeme ve smlouvách, ať už si smlouvu přečte student nebo babička. 


  • Jaký je nejbližší a největší cíl Vaší banky nebo Váš osobně pro tento či příští rok 2021?

Z pracovních plánů se soustředím na celkový růst banky. Rádi bychom, aby naše služby využívalo ještě více klientů a abychom jim pomáhali, řešit vše, co od banky potřebují.


 



Filip Zavřel z Air Bank: Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16357962304

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2390
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6230
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8460
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3705
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8130
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0724
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více