AKTUALIZOVÁNO:
Refinancování hypotéky může zbrzdit jeden email
Refinancování hypotéky je důležité rozhodnutí. Když končí fixace úrokové sazby, dilema, které člověk řeší, skutečně zaměstná mozky všech zúčastněných na řadu hodin. Nepříjemné je, když vám přístup banky tento proces ještě více zesložiťuje. Alespoň takový pocit má čtěnářka Jana z jednání Hypoteční banky. Banka to však vidí jinak - viz racionální odpověď pod textem...
18.3.2011 nám končí tříletá fixace hypotéky. Jelikož nám Hypoteční banka nabídla novou sazbu - nižší o 0,07 % ( 130,- měsíčně), rozhodli jsme se hypotéku refinancovat s Wustenrot, kde nám dělal rozdíl měsníčních splátek 2000,- . S vyřizováním nám pomáhala fianční poradkyně, která 28.2.2011 napsala do HB, že chceme hypotéku splatit. Předpokládali jsme, že vše běží. Ale 8.3. finanční poradkyni ( po víc než týdnu !!! ) napsali, že výpověď z jejího emailu nelze akceptovat. Následně jsem tedy žádost přeposlala z naší emailové schránky. A již DRUHÝ den jsem obdržela odpověď, že jsme žádost podali pozdě a tu předešlou z jiného emailu, že neberou a žádost zamítají. Co s tím ? To nám jako v Hypoteční bance dělají nascvhály ?
Děkuji Jana K.
BANKU JSME POŽÁDALI O REAKCI, ZDE JI UVÁDÍME.
Bohdan Suchánek, ředitel Marketingové komunikace v Hypoteční bance:
"S ohledem na zachování bankovního tajemství se nemůžeme veřejně bez souhlasu klienta vyjadřovat ke konkrétnímu úvěrovému případu. Obecně ale pro řešení mimořádné splátky v době změny úrokové sazby platí následující:
Hypoteční banka zasílá klientovi oznámení o změně úrokové sazby zhruba 6 týdnů před změnou úrokové sazby, i když ve smlouvě je uveden nejzaší termín 30 dnů předem. V případě, že se klient
rozhodne uskutečnit mimořádnou splátku v době změny úrokové sazby, musí to oznámit Hypoteční bance nejpozději 14 dnů před změnou úrokové sazby. Z toho vyplývá, že našim klientům ve většina
případů poskytujeme téměř měsíc času na informování banky o svém rozhodnutí a dalších krocích. Když pak klient žádost posílá elektronicky, je nutné, aby tak učinil z e-mailové dresy, kterou
si při podpisu smlouvy domluvil s Hypoteční bankou, a kterou evidujeme jako kontaktní elektronickou adresu. Je nemyslitelné, aby Hypoteční banka přijala jakoukoliv žádost, včetně žádosti o
mimořádnou splátkou, od třetí osoby, kterou banka nemá uvedenou jako kontaktní osobu ve smlouvě. Tímto krokem Hypoteční banka respektuje bankovní tajemství a práva klienta.
Obecně lze doporučit klientovi, aby v případě jakékoliv potřeby kontaktoval svoji banku, která mu v jeho situaci doporučí nejlepší postup. Hypoteční banka poskytuje poradenství bezplatně, je
možno využít jak telefonního kontaktu, tak komunikovat s bankou prostřednictvím e-mailu nebo webu."