Bankéř jako na zavolanou (Ekonom)


19. 06. 2009  06:38     Adam Junek     komentáře (0)

Klientům českých peněžních ústavů často chybí přímý osobní kontakt. Nechtějí vše řešit po internetu.





Zajít do banky? Není dost času. Vše řešit přes internet, kde jediný kontakt, který stroj vyrobí, je oznámení "transakce byla přijata ke zpracování"? Málo osobní. Operátor na telefonu, který podle regulí klade řadu otázek, na něž je třeba odpovědět zřetelné "ano"? Příliš zdlouhavé.
Mnoha Čechům chybí vřelejší a osobnější přístup bank. Ty tak na jednu stranu zdokonalují a rozšiřují služby po síti pro klienty, kteří se chtějí s bankou setkávat co nejméně, na druhou přicházejí s novinkami, jež jsou určeny právě zákazníkům, kteří potřebují co nejosobnější přístup. A nejde přitom zdaleka jen o luxusní servis pro ty nejbohatší, tedy o privátní bankovnictví.

Kdykoli kamkoli

S novým konceptem podle zjištění týdeníku Ekonom přichází česká GE Money Bank. V pilotním projektu zkouší takzvané mobilní bankéře. Tedy poradce, jež si klient pozve k sobě domů či do kanceláře, protože sám nemá čas se zastavit na pobočce. "Nyní běží druhým měsícem pilotní projekt ve vybraných lokalitách. Vyhodnocení se plánuje po čtvrt roce pilotního provozu," potvrdil mluvčí banky Milan Kříž. Bankéř se tak na požádání (a to i mimo pracovní dobu) dostaví na určené místo. "Mobilní bankéř poskytuje retailovým klientům a klientům z řad podnikatelů-fyzických osob veškeré služby, například zřizování nových produktů a služeb - tedy i úvěrů, s výjimkou hotovostních transakcí či běžných transakcí platebního styku, které klienti mohou provádět například prostřednictvím přímého bankovnictví," popisuje Kříž. Ani pro ostatní hráče na trhu není "osobní péče" o klienta neznámou. Jen není natolik institucionalizovaná. "Klienti, kteří mají obsluhu osobního bankéře nebo jiného klientského poradce, mají možnost domluvit si schůzky mimo pobočky dle svých preferencí," uvedl například mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek. Na své zákazníky v nedávné době "zaútočila" osobním přístupem i UniCredit Bank.
"Velké části našich klientů se nedávno osobně představil jejich bankéř včetně uvedení mobilního telefonu a nabídky osobního setkání v bance nebo i mimo její prostory. Základním pilířem řízení vztahu mezi klientem a bankou je v UniCredit Bank fakt, že každý klient má svého bankéře," vysvětlil Tomáš Pavlík, mluvčí UniCreditu.

Kvalifikace: milion v bance

V České spořitelně je podle vyjádření tiskového oddělení osobní bankéř k dispozici kdekoliv a bezmála kdykoliv. Zejména však těm, kdo se kvalifikovali pro privátní bankovnictví. To znamená, že banka jim spravuje majetek v řádech milionů korun. Podobně je tomu u Komerční banky. "Každý klient má svého konkrétního bankovního poradce, na kterého se může kdykoliv obrátit. V loňském roce jsme také upravili otevírací dobu našich poboček a přizpůsobili ji tak lépe potřebám našich klientů. Bankovní poradce může navštívit klienta po předchozí dohodě i u něj doma nebo v kanceláři. Tuto službu však poskytujeme pouze klientům z některých segmentů na základě jejich individuálního požadavku," sdělila Monaika Klucová z KB.

Specifický servis pak poskytuje Poštovní spořitelna, která je součástí skupiny ČSOB. "Klienti Poštovní spořitelny si mohou objednat bankéře domů, a to konkrétně někoho z 2800 zástupců Českomoravské stavební spořitelny, přes kterou Poštovní spořitelna také nabízí své produkty," uvedla Denisa Salátková, zodpovědná za komunikaci Poštovní spořitelny.
Přes finančního poradce stavební spořitelny tak lze sjednat všechny typy běžných účtů, spořicí účet Červené konto, elektronické bankovnictví, platební kartu, úvěr na bydlení nebo spotřebitelský úvěr.



Bankéř jako na zavolanou (Ekonom)

Diskutovat (0)