V rámci letošního ročníku soutěže "Ideální banka 21. století" psali studenti práce na téma "proklientská banka". A v řadě textů se to jako zaklínadlem hemžilo jedním slovem - INOVACE. My jsme se proto rozhodli, že vám, našim čtenářům a klientům tuzemských bank, budeme ukazovat zajímavé příklady a směry bankovních inovací ve světě. V minulém týdnu jste si mohli počíst o singapurském lídrovi inovací, dnes se posuneme ještě o kousek dál – na Nový Zéland.
Tam totiž působí další banka, jejíž aktivity na bankovním trhu bychom mohli nazvat jako velmi pokrokové – ASB Bank.
.O INOVACÍCH V BANKÁCH ČTĚTE ZDE
.ASB Bank, která poskytuje služby na 21 pobočkách rozložených po celém území Nového Zélandu, se vyjma klasického retailového bankovnictví věnuje také nabídce služeb pro podnikatele a firmy a v neposlední řadě poskytuje produkty pro financování zemědělského sektoru (rural banking).
.ZAUJALO VÁS TO? PODÍVEJTE SE NA WEB BANKY
.Gró jejích inovací však leží v komunikaci s klienty, zejména těmi retailovými. ASB Bank zasadila bázi pro kontakt s klienty na internet, kde nabízí hromadné i personalizované chaty s klienty, poradenství v oblasti financí i produktové nabídky, sjednávání produktů nebo také změny podmínek při spotřebě služeb. ASB Bank je také první bankou, která na Facebooku zřídila kompletní a plnohodnotnou bankovní pobočku. Virtuální obchodní místo si s ničím nezadá s kamennými pobočkami – vyřídíte zde úplně všechno. Co myslíte, dočkáme se jí i v České republice?
OBRÁZEK:
Další články k tématu
Počet klientů, kteří změnili dodavatele elektřiny