Banky s poplatky do budoucna počítají. Ale v menším rozsahu - II. díl.


30. 01. 2017  00:25     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek po 11 letech končí. Za tu dobu, od roku 2005, ukázala na skutečně absurdní bankovní poplatky z nichž mohou čtenáři serveru Bankovní poplatky vybírat ten historicky nejabsurdnější. Který poplatek hodnotí jako nejabsurdnější samotné banky?

Banky s poplatky do budoucna počítají. Ale v menším rozsahu - II. díl.




Jedenáct absurdních poplatků, které anketa v průběhu svého působení odhalila, lidé nepochopili a postrádají jejich logiku a smysl. V průběhu doby také o nejabsurdnějších poplatcích rozhodovalo a svůj hlas některému z nich dalo více než tři sta tisíc čtenářů a klientů bank. Jednalo se tak zdaleka o největší hlasovací anketu ve finančním a bankovním sektoru vůbec.

Česká spořitelna se nevyjádřila. Snižování poplatků se ale nevyhne

Česká spořitelna se odmítla zúčastnit naší ankety a odpovědět konkrétně na položené otázky. Lze ale očekávat, že banka bude i nadále pokračovat v současném kurzu. Snižovat poplatky bude i nadále a to v rámci rozvoje elektronický bankovních služeb a přizpůsobování se nabídkám nízkonákladové konkurence. I nadále však bude Česká spořitelna bankou s mnoha poplatky, které banka vysvětluje širokou nabídkou a kvalitou svých služeb.

Fio banka bude držet současný kurs. Běžné bankovní služby bez poplatků a podmínek

Fio banka nebude na své poplatkové politice, kterou hodnotí jako úspěšnou nic měnit. I nadále se se službami této banky spojuje vysoká dynamika a nízké náklady. Základní filosofií banky je neuplatňovat žádné poplatky za základní bankovní služby a to bez podmínek. Banka se tím vymezuje i vůči současné aktivitě větší konkurence, která nabízí služby bez poplatků pouze po splnění podmínek jako je minimální objem plateb z účtu, počet plateb kartou apod.

Chceme i nadále nabízet běžné bankovní služby bez poplatků a bez podmínek. Proto jsou také naši klienti s námi a každoročně jich k nám přijde více než sto tisíc. Takže změnu strategie rozhodně měnit neplánujeme,“ sdělil mluvčí Fio banky Zdeněk Kovář.

Komerční banka poplatkovou politiku nemění

Komerční banka chápe poplatky, bez ohledu na to, zda jsou či nejsou hodnoceny jako absurdní či nelogické, jako důležitou a oprávněnou součást příjmů bank. Poplatky jsou tak důležitou součástí zdravého hospodaření banky.

„I bankovní služby, jakkoliv jsou z pohledu klientů často pouze virtuální, mají své náklady a ekonomicky proto nedává smysl takové služby poskytovat zadarmo. Pro to, aby firma byla zdravá, mohla investovat do rozvoje nových produktů, rozvoje svých zaměstnanců, nutně musí vykazovat kladný hospodářský výsledek a ten je a bude v případě bank zčásti tvořený výnosem z poplatků,“ sdělil Pavel Zúbek, mluvčí Komerční banky.

Nicméně příklad nízkonákladových bank, které ač jsou na trhu teprve pět let, vykazují již dlouhodobě a stabilně zisk i s minimálními či nulovými poplatky.

ČSOB vidí poplatkovou budoucnost i v inovacích

ČSOB bude svou poplatkovou politiku přizpůsobovat také rozvoji moderních technologií. Zavádění inovací a moderních technologií znamená také snižování nákladů bank a rozvoj služeb pro klienty. I díky pokroku v technologiích lze postupně docílit snižování poplatků, které mohou hrát v objemu příjmů bank stále menší roli.

Sledujeme trendy ve vývoji chování našich zákazníků. U Plus Konta jsou například tuzemské elektronické transakce zdarma a s rozvojem moderních technologií přicházíme i s inovacemi, jako je mobilní peněženka NaNákupy,“ říká tisková mluvčí ČSOB Pavla Hávová.

PRVNÍ DÍL ČLÁNKU NALZENETE ZDE!

ZVOLTE HISTORICKY NEJABSURDNĚJŠÍ A NEJNESMYSLNĚJŠÍ BANKOVNÍ POPLATEK ZA ROKY 2005 AŽ 2016 ZDE!

Nejabsurdnější poplatek 2017



Banky s poplatky do budoucna počítají. Ale v menším rozsahu - II. díl.

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2019 na poplatcích již celkem zaplatili

31154355881

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Poradna