Banky zlepšily poradenství pro své klienty


30. 09. 2019  00:20     Tisková zpráva     komentáře (0)

V období, kdy trh s hypotékami meziročně stagnuje, lákají banky na kvalitnější poradenské služby.

Banky zlepšily poradenství pro své klienty





mv-share-logo Oproti loňsku se nejvýrazněji zlepšily právě v této oblasti, na vyšší úroveň se však dostaly i v celkové obsluze svých zákazníků. Nejlépe dopadla, stejně jako vloni, MONETA Money Bank, následují Raiffeisenbank a Česká spořitelna. Vyplývá to z červencového průzkumu agentury Market Vision, který se zaměřil na dvanáct nejvýznamnějších poskytovatelů hypotečních úvěrů na tuzemském trhu.

„Sledované instituce se v obsluze, kterou poskytují zájemcům o hypotéky, zlepšily oproti loňsku celkově o čtyři procentní body, kdy aktuální průměr trhu činí sedmdesát procent,“ hodnotí Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision, výsledky studie, která letos vznikla už počtrnácté. „Z celkem dvanácti oblastí, z nichž se skládá celkový Index kvality obsluhy, bych zdůraznil zejména ´konzultaci / návrh řešení´ a ´nabídku řešení´, kde došlo ke zkvalitnění o dvanáct, respektive jedenáct procentních bodů. K posunu tak dochází zejména ve fázi poradenství klientům,“ doplňuje Skalický.

Cílem studie bylo zmapování, vyhodnocení a srovnání kvality prodeje hypotečních úvěrů na českém trhu u 12 nejvýznamnějších bankovních poskytovatelů. Hlavní použitou metodou při realizaci studie byl tzv. Mystery Shopping. Vybraní a vyškolení spolupracovníci agentury vystupovali podle předem připraveného scénáře jako potenciální klienti společností, navštívili pobočku banky a projevili zde zájem o získání informací o uvažovaném hypotečním úvěru.

Pro hodnocení a komparaci výsledků jednotlivých společností používá Market Vision „Index Kvality Obsluhy“, přičemž jednotlivé sledované oblasti mají stanovené váhy. Podle této metodiky si nejlépe vedla MONETA Money Bank s 82 %, následovaná Raiffeisenbank (79 %) a Českou spořitelnou (77 %).

Letos poprvé byl rovněž sledován tzv. index zákaznického zážitku. V jeho hodnocení si první trojice pouze prohodila pořadí: nejlepší byla Česká spořitelna (96 %), druhá MONETA Money Bank (95 %) a třetí Raiffeisenbank (92 %).

„Z celkových výsledků je patrné, že banky vylepšují a cizelují služby osobního kontaktu s klienty, v nichž jsou proti konkurenci, například v podobě startupů, unikátní,“ upozorňuje Michal Skalický, a připomíná, že konkurence se zostřuje i vzhledem k tomu, že trh s hypotékami stagnuje. Podle dat odborného serveru hypoindex.cz se v letošním červenci oproti loňsku sice drobně zvýšil celkový objem zákazníky zapůjčených financí (15,435 mld. Kč oproti 15,386), počet sjednaných hypoték byl však nižší (6 615 vs. 7 016).

Podrobné výsledky srovnání jednotlivých bank a jejích poradců obsahuje unikátní studie Hypotéky 2019 – Benchmark kvality prodeje hypotečních úvěrů.



Banky zlepšily poradenství pro své klienty

Diskutovat (0)