Češi čím dál častěji využívají smartbanking. Pobočky bank navštěvují stále méně


08. 02. 2019  00:59     Tisková zpráva      komentáře (0)

 

  • Tři čtvrtiny české bankovní populace využívají chytrý telefon
  • Banky se málo chlubí tím, co nabízejí. Klienti pak odcházejí ke konkurenci za podobnou službou
  • Češi jsou otevřeni platbám prostřednictvím chytrého telefonu. Mobilní platby by využívala více než třetina Čechů

 

 

Češi čím dál častěji využívají smartbanking. Pobočky bank navštěvují stále méně




Třetina Čechů je nakloněna mobilním platbám, v současnosti je ale využívá jen 12 % populace. Každý třetí klient využívá smartbanking a jeho obliba stále roste. Banky optimalizují počet poboček a zavádějí samoobslužné terminály. Na pobočky chodí klienti čím dál méně a klesá i četnost kontaktování callcentra banky, ukázal EY Consumer Banking Survey 2018.

7 z 10 z nás používá chytrý telefon

7 z 10 Čechů využívá chytrý telefon, což je více než notebook nebo PC. Smartphony používají téměř všichni mladí (18-34 let) napříč zkoumanými zeměmi (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko).

 

Graf č. 1: Užívání digitálních technologií

  Graf1_Užívání digitálních technologií 

„Ve chvíli, kdy je více než polovina populace mnohem otevřenější ryze online bankovnictví než v minulosti, vidíme obrovský prostor pro zdokonalení smartbankingu. Tři čtvrtiny populace mají smartphony, ale stále jen 41 % z nich využívá smartbanking. Potenciál vidíme zejména v rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví, jakož i zavádění fintechových služeb pod hlavičkami bank,“ uvádí Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce ve společnosti EY.  

 

Smartbanking má potenciál růst

I přesto, že smartbanking používá jen 41 % majitelů chytrých telefonů, mobilní bankovnictví má velký prostor pro růst. V posledních 12 měsících je jeho využívání na vzestupu, stále více jej používá pětina z nás. Oproti tomu na pobočky chodíme čím dál méně a podobný klesající trend nastává i při kontaktu s pracovníky bankovních callcenter. „Přichází období, kdy klienti ztrácejí důvod chodit na pobočku. Banky optimalizují jejich počet a zavádějí samoobslužné terminály.

S postupným rozmachem technologií a osvojováním digitálních dovedností se i banky snaží uzpůsobovat prostředí aplikací pro smartphony, pro něž aplikace vyvíjejí primárně. Lepší digitální zkušenost by banky mohly nabízet rozšířením prostředí mobilního bankovnictví například o e-mailové služby, zpravodajství nebo nakupování, a vytvořit tak jedinou platformu, prostřednictvím které budou lidé přistupovat na internet,“ uvažuje Pavel Riegger.

 

Graf č. 2: Způsoby a frekvence kontaktu s bankou v posledních 12 měsících

Graf2_Způsoby a frekvence kontaktu s bankou v pos 

Češi čekají na inovace

Mobilní platby využívá pouze 12 % Čechů, 14 % Slováků, 28 % Rakušanů a 33 % Maďarů. Zájem o využívání mobilních plateb aktuálně jeví více než třetina českých spotřebitelů. I přesto, že Česká republika kraluje v používání bezkontaktních platebních karet, inovace v oblasti mobilních plateb zde nejsou rozšířené tak jako jinde ve světě. Nabízí je jen některé banky a pouze uživatelům Androidu s čipem NFC.

 

„Češi jsou připraveni na inovace, které jim usnadní život. Naše banky často nabízejí skvělá řešení, ale klienti o nich vůbec nevědí. Finanční instituce musí své zákazníky seznámit s řešeními, která pro ně přichystaly. V opačném případě hrozí, že klienti odejdou ke konkurenci, která jim službu více přiblíží. Klientům je nutné vysvětlit, v čem jsou jejich inovace přínosné, jak ulehčí bankovní styk, a ujistit je, že jsou bezpečné,“ upozorňuje Pavel Riegger.

 

Graf č. 3: Jak Češi platí, nebo vybírají peníze z účtu

  Graf3_Jak Češi platí, nebo vybírají peníze z 



Češi čím dál častěji využívají smartbanking. Pobočky bank navštěvují stále méně

Diskutovat (0)