Češi jsou „šopaholici“. Kvůli pracovnímu vytížení je ve velkých městech stále oblíbenější noční nakupování
Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
Češi milují nakupování. Až 75 % lidí přiznává, že se v nákupech vyžívá a návštěvu obchodu bere jako relax. Existují ale rozdíly mezi nákupními zvyklostmi zákazníků ve velkých městech a naproti tomu v malých obcích, na což reagují i obchodní centra. Ve velkých městech, kde jsou od rána lidé aktivní v pozdějších hodinách, není výjimkou, že určitá skupina zákazníků vyráží na nákup až okolo osmé hodiny večer. Toho si všímají i značky a nákupní centra a stále častěji připravují tzv. noční nákupy. Příkladem může být pražské centrum Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholích, které připravuje noční nakupování pro své zákazníky na pátek 17. května.
Nočním nákupům a podobně laděným prodejním akcím nahrává i skutečnost, že Češi obecně velice rádi nakupují a stále častěji navštěvují obchodní centra i za jiným účelem, než je pouze nákup. Je to další dlouhodobý trend českých zákazníků, času stráveného v obchodních centrech přikládají stále silnější společenský rozměr. V centru, které zákazník preferuje, stráví při běžné návštěvě v průměru 94 minut. Obchodní nákupní centra proto kladou důraz na tzv. customer journey. „Ano, zajímáme se o to, jak se zákazník v našem centru chová, jaké služby či zážitky vyhledává, ptáme se, co si přeje. Noční nakupování, tzv. Late Night Shopping s Evropou 2 jsme poprvé uspořádali loni v říjnu a navštívilo ji téměř 20 000 zákazníků. Tato akce je unikátním propojením živé hudební produkce, nadstandardních služeb pro zákazníky a mimořádných nabídek téměř ve všech našich obchodech. V den akce máme otevřeno až do 23 hodin a často k nám jedou nakoupit silně zaměstnaní a vytížení lidé, kteří nestíhají běžnou otevírací dobu a vítají uvolněnou atmosféru programu. O opakování si řekli zákazníci sami. Protože je naším zájmem, aby se k nám vraceli, přidali jsme navrch hudební stage Evropy 2, barmanské show po celém centru nebo služby barberů a make-up artisty. Pro členy našeho věrnostního klubu máme navíc připravený VIP program,“ říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet.
Nové trendy v zákaznickém chování Čechů odráží i fakt, že mají více zkušeností s nakupováním ze zahraničí. Zásadní vliv na zvyklosti má i internet, stále rostoucí objem zboží nakoupeného z e-shopů mluví za vše a zákazník již očekává dostupnost zboží ihned i v kamenných obchodech. Ovšem i v nákupech přes internet jsou určité výjimky. Například při nákupu oblečení a módních doplňků dává 70 % Čechů stále přednost obchodnímu centru před internetem. „Což je logické, i e-shopy se museli přizpůsobit potřebám zákazníků a přišly se zkušebnami, do kterých si zboží objednáte. U prodeje módy jde o emoce. Líbí, nebo nelíbí. Je potřeba si věc osahat, vyzkoušet,“ dodává Lenka Čapková.
Češi jsou „šopaholici“. Kvůli pracovnímu vytížení je ve velkých městech stále oblíbenější noční nakupování
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2390 | |
1 USD | 23,5870 | |
1 PLN | 5,8575 | |
1 GBP | 29,3545 | |
1 CHF | 25,8710 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0716 |
Zprávy z devizového trhu
- Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024