Češi jsou „šopaholici“. Kvůli pracovnímu vytížení je ve velkých městech stále oblíbenější noční nakupování


06. 05. 2019  19:52          komentáře (0)

Češi milují nakupování. Až 75 % lidí přiznává, že se v nákupech vyžívá a návštěvu obchodu bere jako relax. Existují ale rozdíly mezi nákupními zvyklostmi zákazníků ve velkých městech a naproti tomu v malých obcích, na což reagují i obchodní centra. Ve velkých městech, kde jsou od rána lidé aktivní v pozdějších hodinách, není výjimkou, že určitá skupina zákazníků vyráží na nákup až okolo osmé hodiny večer. Toho si všímají i značky a nákupní centra a stále častěji připravují tzv. noční nákupy. Příkladem může být pražské centrum Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholích, které připravuje noční nakupování pro své zákazníky na pátek 17. května.

Češi jsou „šopaholici“. Kvůli pracovnímu vytížení je ve velkých městech stále oblíbenější noční nakupování




Nočním nákupům a podobně laděným prodejním akcím nahrává i skutečnost, že Češi obecně velice rádi nakupují a stále častěji navštěvují obchodní centra i za jiným účelem, než je pouze nákup. Je to další dlouhodobý trend českých zákazníků, času stráveného v obchodních centrech přikládají stále silnější společenský rozměr. V centru, které zákazník preferuje, stráví při běžné návštěvě v průměru 94 minut. Obchodní nákupní centra proto kladou důraz na tzv. customer journey. „Ano, zajímáme se o to, jak se zákazník v našem centru chová, jaké služby či zážitky vyhledává, ptáme se, co si přeje. Noční nakupování, tzv. Late Night Shopping s Evropou 2 jsme poprvé uspořádali loni v říjnu a navštívilo ji téměř 20 000 zákazníků. Tato akce je unikátním propojením živé hudební produkce, nadstandardních služeb pro zákazníky a mimořádných nabídek téměř ve všech našich obchodech. V den akce máme otevřeno až do 23 hodin a často k nám jedou nakoupit silně zaměstnaní a vytížení lidé, kteří nestíhají běžnou otevírací dobu a vítají uvolněnou atmosféru programu. O opakování si řekli zákazníci sami. Protože je naším zájmem, aby se k nám vraceli, přidali jsme navrch hudební stage Evropy 2, barmanské show po celém centru nebo služby barberů a make-up artisty. Pro členy našeho věrnostního klubu máme navíc připravený VIP program,“ říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet.

Nové trendy v zákaznickém chování Čechů odráží i fakt, že mají více zkušeností s nakupováním ze zahraničí. Zásadní vliv na zvyklosti má i internet, stále rostoucí objem zboží nakoupeného z e-shopů mluví za vše a zákazník již očekává dostupnost zboží ihned i v kamenných obchodech. Ovšem i v nákupech přes internet jsou určité výjimky. Například při nákupu oblečení a módních doplňků dává 70 % Čechů stále přednost obchodnímu centru před internetem.Což je logické, i e-shopy se museli přizpůsobit potřebám zákazníků a přišly se zkušebnami, do kterých si zboží objednáte. U prodeje módy jde o emoce. Líbí, nebo nelíbí. Je potřeba si věc osahat, vyzkoušet,“ dodává Lenka Čapková.



Češi jsou „šopaholici“. Kvůli pracovnímu vytížení je ve velkých městech stále oblíbenější noční nakupování

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

5743292040

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více