Za pozornost stojí především fakt, že v meziměsíčním vyjádření klesl jak export (o 2,2 %), tak import (o 2 %). Tato nebezpečná kombinace ukazuje zejména na nízkou aktivitu v ekonomice, která je doprovodným znakem zpomalování tempa ekonomiky.
V době ekonomického růstu se díváme na automobilový průmysl, v dnešním situaci se na něj pozornost upíná znovu. V době růstu je toto odvětví akcelerátorem, ale v časech snižování tempa či dokonce poklesu je automobilový průmysl koulí na noze. Závislost ČR na tomto segmentu trhu je fatální. Vzhledem k omezování výroby v automobilkách v souvislosti s nedostatkem vstupů se i v dalších měsících dočkáme podobného scénáře.
Čísla se budou dál propadat, a to se týká jak průmyslové výroby, tak potažmo i exportu a importu. V takovém případě už klesá důležitost samotného salda obchodní bilance, ale je třeba se zaměřit na konstrukci čísla samotného, a především na tempo poklesu vývozu a dovozu.
Ing. Tomáš Volf
Project & Communication Specialist
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2620 | |
1 USD | 23,7020 | |
1 PLN | 5,8330 | |
1 GBP | 29,5365 | |
1 CHF | 25,9990 | |
100 HUF | 6,4050 | |
1 RON | 5,0774 |
Zprávy z devizového trhu
- Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024 - Česká koruna se vzpamatovává ze včerejšího výprasku
10. 04. 2024