V rámci letošního ročníku soutěže "Ideální banka 21. století" psali studenti práce na téma "proklientská banka". A v řadě textů se to jako zaklínadlem hemžilo jedním slovem - INOVACE. My jsme se proto rozhodli, že vám, našim čtenářům a klientům tuzemských bank, budeme ukazovat zajímavé příklady a směry bankovních inovací ve světě. V minulém týdnu jste si mohli počíst o novozélandském inovátorovi, dnes se podíváme do starých dobrých Spojených států amerických.

Pod zkratkou USAA se skrývá název The United Services Automobile Association (dříve United States Army Automobile Association, volně přeloženo Spojené služby armádní automobilové asociace). Jde o rozsáhlou instituci fungující již od roku 1922, jejímž hlavním záměrem bylo vytvářet zázemí pro pracovníky americké armády a jejich rodinné příslušníky. Dnes je tato asociace tvořena řadou firem, které poskytují rozmanité finanční služby. V podstatě vše, na co si vzpomenete.
. .Bankovnictví, spoření, pojištění, úvěry, platební styk, investování, služby v oblasti zdravotní péče, nákup, prodej a správa nemovitostí, hypotéky… Není snad nic, co by pro vás experti z USAA, fungující na bázi přímého marketingu, nedokázali zařídit. I proto měla ke konci roku 2011 původem texaská USAA celkem devět milionu členů (klientů) z celé země! Tedy téměř jako má Česká republika obyvatel!
I z hlediska inovací je velmi zajímavé, co tato společnost poskytuje. Zajímavé je především vymakané diskusní fórum Member 2 Member k diskusím, pomoci druhým a hodnocením produktů banky. V dokonalém pochopení produktů i zpětné vazbě pro instituci takovou pomáhá tzv. Member Review, tedy hodnocení produktů hvězdičkami a recenzemi od přímých uživatelů.
.
Další články k tématu
Počet klientů, kteří změnili dodavatele elektřiny