Kdy Češi spoléhají na asistenční službu? Nejčastější kvůli odtahu


28. 07. 2020  12:42     Tisková zpráva     komentáře (0)

Lidé nejčastěji využívají asistenční služby pojišťoven k odtahu nepojízdného vozidla. Výjimkou však nejsou ani případy, kdy ztratí klient klíč od outa, nebo se mu zlomí v zámku. 

Kdy Češi spoléhají na asistenční službu? Nejčastější kvůli odtahu




Jedete v noci autem domů, najednou uvidíte před vámi srnu, před kterou už nestihnete zabrzdit. Vám se naštěstí nic nestane, ale z chladiče teče voda a autem už nikam nedojedete. Pokud máte k pojištění sjednané asistenční služby, zavoláte asistenční linku, která zajistí a zaplatí odtah. „Právě odtah po nehodě je jedna z nejčastějších služeb, které lidé využívají. Je to zhruba ve čtyřiceti procentech případů. Podobně časté jsou i výjezdy kvůli tomu, že vozidlo zůstane nepojízdné kvůli poruše,“ popisuje statistiku mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

Pomoc při vybité baterii i zalomeném klíči

Lidé podle údajů Directu pak zhruba v sedmi procentech případů volají asistenční službu kvůli defektu pneumatiky, podobný počet volání je i kvůli vybité baterii. „Zbylé případy už nejsou tak časté. Asistence například pomáhala, když klientovi došlo palivo nebo když omylem natankoval jiné palivo, než měl, například naftu místo benzinu. Podobně časté jsou i případy, kdy řidič ztratí, zalomí nebo si zabouchne klíč autě,“ dodává Maťašeje.

Jak si správně nastavit asistenční služby?

Při sjednání pojištění je proto dobré si asistenční služby připojistit. To je možné jak k havarijnímu pojištění nebo povinnému ručení, které musí mít každé auto. „U nás má každý klient základní variantu asistenčních služeb v ceně pojištění automaticky. Pokud chce ale mít možnost využít více služeb nebo mít vyšší limity, je potřeba si sjednat variantu větší. V Directu jsme tyto varianty jednoduše pojmenovali podle velikostí oblečení S, M, L a XL, aby každý na první pohled poznal, že čím větší varianta, tím větší pomoc,“ dodává Maťašeje.

Kam až máte zaplacenou odtahovku

U jednotlivých variant bývá také rozdíl v limitu na odtah. „U základní varianty vám limit stačí na odtah do nejbližšího servisu do zhruba 44 kilometrů, u o stupeň vyšší varianty je to pak odvoz kamkoliv do zhruba 124 kilometrů, u další varianty až do 324 km a nejvyšší varianta XL je u nás dokonce bez omezení,“ podotýká Maťašeje. Na limity byste si měli dát také pozor, pokud jezdíte do zahraničí. Pro cesty za hranice je u Directu limit zpravidla trojnásobný než v České republice. „Kromě už zmíněných služeb může řidičům asistence zařídit a zaplatit například náhradní dopravu, ubytování nebo náhradní auto. Hodí se i oprava vozidla v zahraničí, případně jeho repatriace do České republiky. Služeb je opravdu hodně,“ dodává Maťašeje.

<hr>

Hlasujte v Anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek v roce 2020 a pomozte nám ho zrušit ZDE!

Páka poplatky

 



Kdy Češi spoléhají na asistenční službu? Nejčastější kvůli odtahu

Diskutovat (0)