Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 1. díl výsledků unikátního průzkumu
Jste OSVČ? Založte si podnikatelský účet, pomůže vám
Sdílení bankomatů nabírá na obrátkách. Přidají se i Air Bank a UniCredit
Výběr z bankomatu po celém světě zdarma? Mnohdy vám poplatek stejně naúčtují
Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá
Redakci internetového portálu www.bankovnipoplatky.com se podařilo získat výsledky unikátního průzkumu Global Consumer Banking Survey 2014, který vznikl v dílně společnosti Ernst & Young. Zapojilo se do něj přes 32 tisíc osob ze 43 zemí světa od července do října 2013. Co z něj vyplývá a jak si v něm stojí Česká republika, zastoupená 415 klienty?
Nárůst důvěry v bankovnictví globálně vzrostl u 33 procent klientů. V České republice to bylo daleko méně – jen u 13 procent klientů. Pro 76 procent respondentů z České republiky zůstala důvěra v bankovní ústavy stejná. Zbytek, 11 procent respondentů, označil situaci za pesimistickou a důvěru v banky zmenšil. Tento poslední zmíněný výsledek však není ve srovnání s globálními čísly (-19 %) nebo situací v Itálii (-52 %!!!) vůbec špatný.
Minimální či žádnou důvěru v České republice mají 4 procenta spotřebitelů bankovních služeb, na druhé straně absolutní důvěru ve svou banku má čtyřicet procent českých klientek a klientů. To je – opět – velmi dobrý výsledek, srovnatelný s tím v Německu, u našich východních sousedů ze Slovenska (48 %) a jižních sousedů z Rakouska (42 %) je situace mírně příznivější.
Podívejte se na následující obrázek:
.
.
Velmi zajímavý je i druhý graf, na němž vidíme tři sloupce. Jednoznačně z nich vyplývá důležitost bankovních poplatků pro důvěryhodnost banky. 51 procent klientů totiž spojuje důvěryhodnou banku s otázkou bankovních poplatků. Pro 42 procent respondentů je klíčová schopnost dostat se k hotovosti a pro 34 procent je stěžejní způsob komunikace jejich banky směrem ke klientům.
.
.
Není bez zajímavosti, že česká republika patří k Mecce odporu proti bankovním poplatkům a cenám služeb v bankovnictví jako takovým. Citlivější na bankovní poplatky jsou totiž jen klienti v Irsku (60 %), srovnatelný rozměr připisují poplatkům v Itálii (47 %). Jak je to hodnoceno, práte se? Jednoduše - podle počtu klientů, kteří zručili bankovní produkt z důvodu poplatků . Průměr Evropské unie je v tomto sledovaném ukazateli 36 %.
.
.
Poplatky a ceny se promítají i do posledního pohledu, který dnes zmíníme. Prostudujte následující obrázek. 50 procentní podíl klientek a klientů jako důvod podepsání kontraktu s další bankovní institucí uvádí právě snahu dosáhnout na výhodnější sazby a nižší poplatky. To je více než dvakrát větší číslo než u ostatních uváděných příčin "nevěry" vlastní bance - nabídce lepšího servisu či lepší, speciální produktové charakteristice vybraného produktu.
.
Druhý díl analýzy průzkumu Global Consumer Banking Survey 2014 přineseme v příštím týdnu.
DATA: Ernst & Young
Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 1. díl výsledků unikátního průzkumu
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2560 | |
1 USD | 23,7050 | |
1 PLN | 5,8560 | |
1 GBP | 29,3735 | |
1 CHF | 26,0530 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0756 |
Zprávy z devizového trhu
- Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024