Každý sedmý klient změnil loni svou banku. Proč?


25. 04. 2017  00:52     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Z průzkumů vyplývá, že lidé mají stále větší zájem změnit svou banku a také to reálně dělají. Jaké jsou důvody pro které se poměrně konzervativí tuzemský klient rozhodne změnit svou banku?

Každý sedmý klient změnil loni svou banku. Proč?




Lidé změní banku nejvíce proto, že jsou se svou původní bankou nespokojeni a tato banka nesplnila nějaké z očekávání klienta. Naopak právě to našel klient u banky jiné. 

Banky velmi dlouho využívaly toho, že tuzemský klient je velmi konzervativní a nerad se uchyluje k nějakým velkým změnám. To platilo v době, kdy tuzemský bankovní trh ovládalo několik významných bank a podmínky těchto bank byly velmi srovnatelné. Banky si nijak zvlášť nekonkurovaly ve výši svých poplatků a jejich rozsahu, nabízely obdobné služby. Inovace byly relativně pomalé. 

Právě tento stav změnil vstup nových bank na tuzemský trh. Jednalo se o banky nové, čerstvé, nezatížené poplatkovou a konzervativní minulostí. Nové banky si mohly dovolit to, k čemu by se ty tradiční velké banky jen těžko odhodlaly. 

Tahákem na nové klienty jsou poplatky

Banky využívají k honu na nové klienty, resp. jejich převzetí od jiných bank stále více téma poplatků. Nízké nebo nulové poplatky jsou jednoznačným tématem. Zajímavostí je, že nízkými či nulovými poplatky nekonkurují aktuálně už jen tzv. nízkonákladové banky, ale i banky velké. I velké, tradiční banky už nabízejí některý ze svých účtů bez poplatků, byť je s tím spojeno splnění nějaké podmínky. I velké banky tak zvedly téma poplatků proto, aby minimalizovali odlivu svých klientů do jiných bank.

Refinancování často vede ke změně banky

Dalším velkým důvodem ke změně banky je refinancování či konsolidace starých půjček. Právě refinancování je jedním z vlajkových produktů nových bank, které tímto způsobem získávají nové klienty. Lidé totiž přijdou do nové banky, kde dostanou výrazně lepší podmínky nového úvěru, než tomu bylo u úvěru původního. Nová banka starý úvěr zaplatí úvěrem novým a zřídí klientovi samozřejmě u sebe běžný účet. Klient se tak stává klientem nové banky a s původní bankou zpřetrhá dosavadní vztahy. Jedná se o účinný a nenásilný způsob jak odlákat klienty staré bance k bance nové. 

Ukazuje se, že důvodem ke změně banky nemusí být jen nízké náklady na účet, ale také další produkty, jako úvěr či hypotéka, kvůli kterým jsou lidé ochotni změnit svou banku.

Důležitou roli hraje i image banky

Image banky je do velké míry spojená s reklamou a šikovným PR. Banka tak dovede šikovnou kampaní a přístupem přesvědčit klienty, že právě ona je ta nejvstřícnější a nejlepší a klient u ní najde to, co u své dosavadní banky postrádá. Typickým příkladem výrazných kampaní, které jsou i častým tématem diskusí mezi lidmi je kampaň Air Bank, nebo Fio banky, zajímavá je i kampaň Ery na svůj úvěr se skřítky, kterou ale hodnotíme spíše negativně.

 

 



Každý sedmý klient změnil loni svou banku. Proč?

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15728269744

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více